کانون های تخصصی خواهران یگان عملیات فرهنگی جبهۀ انقلاب هستند
کانون هاي تخصصي خواهران يگان عمليات فرهنگي جبهۀ انقلاب هستند
در جمع اصحاب رسانه مطرح شد؛

کانون های تخصصی خواهران یگان عملیات فرهنگی جبهۀ انقلاب هستند

حجت الاسلام خداداده گفت: کانون هاي تخصصي خواهران قرارگاه جريان آفرين هويت زن تراز انقلاب اسلامي است. آنها يگان عمليات فرهنگي جبهۀ انقلاب اسلامي هستند و اين يگان عمليات هاي فرهنگي خود را در مسائل اجتماعي و فرهنگي انجام مي دهد.
شناسه خبر : 53628 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۵۰

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد کشور، حجت الاسلام خداداده رئیس این ستاد در نشست خبری کنگرۀ ملی یک هزار نفری فعالان خواهر کانون های مساجد اظهارکرد: امروز تمدن بشری نیازمند گفت و گو و گفتمانی دوباره دربارۀ جایگاه زن و خانواده است. جایگاهی که زن در نظام توحیدی دارد، در هیچ مکتبی قابل دستیابی نیست. نظام توحیدی شخصیت زن را دارای ارزش می داند و این ارزش چنان مهم است که اگر بشریت آن را نشناسد رو به انحطاط می رود.

 

وی گفت: موضوع زن موضوعی نیست که تنها مورد توجه کشور ما باشد. اندیشمندان زیادی در دنیا دربارۀ زن و جایگاه زن سخن گفته اند. برخی تمدن ها جایگاه زنان را از نگاه جنسیتی به انحراف کشیدند و امروز نتیجه آن انحطاط خانواده و افول ارزش های اخلاقی و انسانی شده است. کشور ما نیز مورد هجمۀ چنین اندیشه هایی قرار گرفته است و اگر ما از ریشه های معرفتی و دینی خود مراقبت نکنیم، به طور حتم به سمت و سویی خطرناک تر پیش می‌رویم.

 

رییس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: در طول این سالها حرف ها و صحبت هایی که از مسئلۀ زن بودن در بین مردان و زنان ساخته شده و برای جامعه به رسوب فکری تبدیل شده، متفاوت با آیات و روایات است. ما یا زنان را برای انزوا و کارگری در منزل خواستیم و جایگاهشان را تعریف نکردیم یا آنان را برای تعامل و مشارکت در مسئولیت های مردانه، به جامعه معرفی کردیم. این در حالیست که به نقش زن در تربیت انسان و نسل بشر کمتر توجه کردیم.

 

حجت الاسلام خداداده با بیان این که در طول تاریخ هم برای خوشبختی و هم برای تباهی و دوری از ارزش ها پای زنان در میان است تصریح کرد: خداوند در قرآن هم الگوی زن نمونه و هم الگوی طاغوت از بین زنان را معرفی می‌کند.

 

بانوان پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی هستند

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت شکل گیری کانون های تخصصی بانوان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات و چالش هایی که در نوع نگاه و تعریف از زن با آن روبرو هستیم، نیاز به یگان هایی از بین بانون داشتیم که در محلات و مساجد و مکان های تأثیرگذار به عنوان فعالان عرصۀ زن و خانواده عملیات هایی انجام دهند. این بانوان به تشخیص ائمه جماعات معرفی شده و شبکه ای از خواهران فعال مسجدی را شکل دادند. این شبکه می تواند در حوزۀ مباحث زن گفتمان جدید ایجاد کند.

 

خداداده افزود: هدف ما از تشکیل کانون های تخصصی این نیست که فعالیت ها را تفکیک جنسیتی دهیم. این یگان یک یگان عملیات گفتمان است و موضوع بحث آن کاملاً متفاوت با کانون های عمومی است، به همین دلیل اصلاً اصرار نداشتیم کلیه کانون های کشور، کانون تخصصی خواهران تأسیس کنند و با توجه به شناختی که از مساجد و کانون ها داشتیم، حدود 5 درصد ظرفیت را به کانون های تخصصی زنان اختصاص دادیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کنگرۀ ملی کانون های تخصصی خواهران  اشاره کرد و گفت: این کنگره دبیرخانۀ دائمی دارد که در طول سال عملیات های مشترکی خواهد داشت و اولین برنامه مشترک آنها در هفته زن و در روز ولادت حضرت زهرا سلام ‌الله علیها در 1300 نقطه برگزار می شود.

 

حجت الاسلام خداداده افزود: کانون های تخصصی خواهران قرارگاه جریان آفرین هویت زن تراز انقلاب اسلامی است. آنها یگان عملیات فرهنگی و اجتماعی جبهۀ انقلاب اسلامی هستند و این یگان عملیات های فرهنگی خود را در مسائل اجتماعی و فرهنگی انجام می دهد.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری کشور خاطرنشان کرد: زنان پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی  هستند. اگر بانوان را به این عنوان بشناسیم و به استعداد آنها اعتماد کنیم، قطعاً زودتر به آن جایگاه تمدنی می رسیم. امروز دنیا آمادۀ شنیدن رویکردهای جدید به زن است و زن تراز انقلاب اسلامی، نسخۀ بی بدیل اسلام در برابر تحجر و تجدد است.