راه اندازی یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در راستای تبیین نقش تربیتی زنان
راه اندازي يک هزار و 300 کانون فرهنگي هنري تخصصي خواهران در راستاي تبيين نقش تربيتي زنان
معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور عنوان کرد؛

راه اندازی یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در راستای تبیین نقش تربیتی زنان

خورشيدي گفت: هويت بخشي به زنان نيازمند يک جريان سازي فرهنگي است و قطعا حضور بانوان در مساجد مي تواند به مسير آگاهي بخشي صحيح و الگودهي شايسته به زن در جامعه کمک کند.
شناسه خبر : 53604 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۵۴

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛ «خورشیدی » معاون سازماندهی و شبکه سازی این ستاد با اشاره به نقش زنان در جامعه اسلامی، اظهارکرد: زنان عنصر اصلی تربیت و پرورش در خانواده و در بعد کلان در جامعه هستند و نقش انسان سازی آنان در اسلام و آیات قرآنی همواره مورد تاکید بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه تقویت نهاد خانواده پیش نیاز تحکیم و سلامت جامعه است، تصریح کرد: بزرگترین شاهد بر این که زنان در اسلام جایگاه والایی دارند حضور مؤثر حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت زینب سلام الله علیها در مقاطع حساس اجتماعی عصر خود بوده است که با گذشت ادوار مختلف هنوز هم به عنوان الگوی اثرگذار برای زنان جامعه اسلامی مطرح هستند.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه رهبری همواره بر جایگاه ارزشی و معرفتی زنان در جامعه تاکید کرده اند، گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در درجه اول، این زنان هستند که باید برای حل مشکلات قشر خودشان اقدام کنند، جامعه زنان باید کار فرهنگی را در اولویت خود قرار دهد. چرا که دادن شناخت و آگاهی به قشر زنان، آنها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاوم می‌سازد.

 

وی با بیان اینکه توطئه اخیر دشمنان در فتنه اخیر موضوع "جنسیت" با شعار (زن، زندگی، آزادی) بود، افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی دشمن در همه محورهای تفرقه افکنی خود از جمله موضوعات قومی، مذهبی و.... شکست خورده است و در این غائله نیز بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) و همچنین هوشیاری و درایت زنان مسلمان بار دیگر محکوم به شکست شد.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه هویت بخشی به زنان نیازمند یک جریان سازی فرهنگی است، بیان کرد: قطعا حضور بانوان در مساجد نیز می تواند به مسیر آگاهی بخشی صحیح و الگودهی شایسته به زن در جامعه کمک کند.

 

معاون سازماندهی و شبکه سازی ستاد، افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور هویت بخشی به زنان جامعه، تحکیم و تقویت بنیان خانواده و ترویج زیست عفیفانه بیش از 1300 باب کانون فرهنگی هنری را با محوریت بانوان در مساجد کشور راه اندازی کرده است.

 

خورشیدی بیان کرد: امروز گفتمان زنان گفتمانی غالب در سطح جوامع است و  از آنجاکه نیمی از هر جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، مسائل مربوط به آنان حائز اهمیت است لذا راه اندازی کانون های تخصصی خواهر می تواند مسیر روشنگری و آگاهی بخشی را در مساجد و جامعه فراهم کند.

 

وی با بیان اینکه برخی از ظرفیت های ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور به بانوان اختصاص می یابد، ادامه داد: یکی دیگر از انگیزه های ایجاد کانون های خواهر بیان نقش زنان در بیانیه گام دوم انقلاب است که در آن رسالت زنان در سبک زندگی اسلامی، تمدن سازی نوین اسلامی و چگونگی تربیت نسل انقلابی تبیین می شود.