کانون های تخصصی خواهران به دنبال هویت بخشی به شعار«نهضت بازگشت به مسجد» است
کانون هاي تخصصي خواهران به دنبال هويت بخشي به شعار«نهضت بازگشت به مسجد» است
حجت الاسلام خداداده عنوان کرد؛

کانون های تخصصی خواهران به دنبال هویت بخشی به شعار«نهضت بازگشت به مسجد» است

حجت الاسلام خداداده از برپايي نخستين کنگره ملي مديران کانون هاي تخصصي خواهران با هدف هويت بخشي به شعار«نهضت بازگشت به مسجد» با حضور شخصيت ها و کنشگران فرهنگي تربيتي عرصه بانوان و دختران و اعضاي شوراي سياستگذاري کانونهاي مساجد کشور خبر داد.
شناسه خبر : 53570 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۲

 

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام «کمال الدین خداداده » مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی مدیران کانونهای تخصصی خواهران اظهار کرد: در طول سال جاری در لبيك گويي به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر احيا و ترويج الگوي زن تراز انقلاب اسلامي و با توجه به اسناد بالادستي نظام در حوزه زن و خانواده، قریب به 1300 كانون تخصصي خواهران در مساجد كشور تاسيس شده است.

 

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری  مساجد کشور گفت: با توجه به برگزاري پيش رويدادهاي آموزشي توجيهي برای مدیران این کانون ها در سراسر كشور و فعالیت های پيش بيني شده در منظومه برنامه هاي فرهنگي هنري كانون هاي مساجد، اين كنگره در حقيقت نقطه آغاز و عزيمت يك جريان فرهنگي است که با محوريت بانوان مسجدي و منطبق بر الگوي تعالي دختران و بانوان ايرانی درایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برگزار می شود.

 

  وی هويت بخشي به شعار «نهضت بازگشت به مسجد» را از جمله اهداف و دستاوردهای این گردهمایی برشمرد و خاطرنشان کرد: احيا و به روز رساني جايگاه و ظرفيت مسجد تراز انقلاب اسلامي، تقويت گفتمان الگوي سوم (زن تراز انقلاب اسلامي) در مقابل نسخه‌هاي منحط غربي و شرقي و ايجاد و احياي الگوي تعالي و سرآمدي دختران در بستر نورانی مسجد از اهداف این همایش است.

 

حجت الاسلام خداداده بازآفريني سرمايه اجتماعي زنان و دختران با محوريت مساجد و ايجاد يگان عمليات فرهنگي با بهره‌گيري از ظرفيت بانوان مسجدي را از دیگر اهداف برپایی این کنگره برشمرد که در راستاي اهداف كلان حوزه زن و خانواده عملیاتی می شود.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: این کنگره سه شنبه 21 آذر ماه با حضور قریب به یک هزار نفر از مديران كانون هاي تخصصي خواهران از سراسر كشور، برخي از خواهران ممتاز كانون هاي مساجد درعرصه هاي مختلف، شخصيت ها و كنشگران فرهنگي تربيتي عرصه بانوان و دختران و اعضاي شوراي سياست گذاري ستاد كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور برگزار می شود.

 

گفتنی است وزراي محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و روساي محترم سازمان تبليغات اسلامي، اوقاف و امور خيريه، بسيج مستضعفين، شوراي سياست گذاري ائمه جمعه و مركز رسيدگي به امور مساجد از اعضای شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هستند.

نخستین کنگره ملی مدیران کانونهای تخصصی خواهران سه شنبه 21 آذر در تالار وحدت برگزار می شود.

کلمات کلیدی: حجت الاسلام خداده