ظرفیت‌های اقتصادی نیشابور را پای کار فرهنگ بیاورید
ظرفيت‌هاي اقتصادي نيشابور را پاي کار فرهنگ بياوريد
مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان رضوی در دیدار با فرماندار نیشابور:

ظرفیت‌های اقتصادی نیشابور را پای کار فرهنگ بیاورید

حجت الاسلام افکار: هزار کانون فرهنگي هنري مساجد در کشور فعال هستند که ۱۸۶۰ کانون در استان خراسان رضوي و از اين تعداد، ۱۲۳ کانون در شهرستان نيشابور فعال هستند.
شناسه خبر : 53560 تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۰۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی،حجت الاسلام والمسلمین حسن افکار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در سفری یک روزه به شهرستان نیشابور با مهدی دونده فرماندار ویژه نیشابور دیدار و گفتگو کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، با اشاره به اینکه مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مخلصانه در ارتقا سطح فرهنگی جامعه فعالیت می کنند و در مسجد به امام ‌جماعت و پایگاه مسجد کمک می کند، گفت :در گفتمان امامین انقلاب، امام‌ جماعت مدیر مسجد و هییت امنا کمک کننده امام‌جماعت و بازوان مسجد هستند، در کانون های فرهنگی هنری مساجد، نیز محوریت با امام جماعت است و امام‌جماعت به عنوان مدیر مسجد، مدیر کانون را منصوب و عزل می کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن افکار مدیر کانون های مساجد خراسان رضوی ،با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مخاطبان در مسجد خانم هستند اما هیچ گاه در فضای مدیریت مسجد دخالت داده نشده اند، ابراز داشت : لذا ما در این راستا برخی کانون ها را تخصصی در حوزه خواهران فعال کردیم و فرمانده و ارکان خانم و عملیات ها ویژه بانوان تعریف شدند و از دو ماه گذشته این کار شروع شد و در حال حاضر بیش از ۹۰ کانون خواهر تاسیس شده که ۱۲ کانون سهم نیشابور است.

 

در این دیدار مهدی دونده فرماندار نیشابور ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از مدیر کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی بیان کرد: ۱۲۳ کانون در نیشابور می تواند به فرمانداری در همه ابعاد کمک کند.

 

فرماندار نیشابور گفت: متاسفانه مسجد در این سه دهه اخیر فقط محل برگزاری جلسه قران، نماز و ختم و... بوده است در صورتی که در دوران پیامبر جشن و سرور در مسجد می گرفتند، امروز نیز باید یک سری موضوعات اجتماعی را به مسجد بکشانیم، ۲۲ تشکل در مسجد کار می کند که بهترین آن، ناحیه مقاومت بسیج، هیئت هلی مذهبی و کانون مساجد هستند.

 

وی افزود: با هم افزایی بین اینها و حفظ حرمت و جایگاه هر سه سازمان، خروجی آن ید واحد شود و با این هم افزایی بهترین نتیجه را شاهد خواهیم بود و در حال حاضر باید تلاش کنیم با برنامه های متنوع و ایجاد انگیزه نوجوان و جوان ما به مسجد بازگردد و این با کار گروهی امکان پذیر است.

وی گفت: مردم نیشابور در مسائل مذهبی و اجتماعی پای کار هستند اما فقط باید نقشه راه داشته باشند و می توان کار مشارکتی و تیمی انجام داد.