هویت بخشی به کانون ها، رویکرد اصلی ستاد است
هويت بخشي به کانون ها، رويکرد اصلي ستاد است

هویت بخشی به کانون ها، رویکرد اصلی ستاد است

آفتابي گفت: هويت بخشي به کانون ها، رويکرد اصلي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور است.
شناسه خبر : 53556 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: نجم الدين آفتابي، در جريان سفر یکروزه خود به استان مرکزي، در ديدار با محمدامين باقري، مدير کل امور اجتماعي فرهنگي استانداري مرکزي با اشاره به فعاليت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي، به تفاهم نامه همکاري با وزرات کشور اشاره کرد و گفت: در استان مرکزي کانون ها شکل گرفته وفعاليت مي کنند و بايد اقدام اجرايي، آموزشي و محتوايي انجام شود که اين مهم نيازمند همدلي و همراهي است.

قائم مقام ساماندهي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور با بيان اينکه در ستاد کانون هاي مساجد در معاونت فرهنگي به دنبال بحث هاي هويتي هستيم، افزود: يکي از رويکردهاي اصلي ما بحث هاي هويت بخشي است که در اين راستا به سمت صدور مجوزهاي فيزيکي و اعطاي احکام مسئولان کانون هاي حرکت کرده ايم.

وي همچنين با بيان اينکه بحث کادر سازي نوجوانان از ديگر برنامه هاي ستاد در اين راستا است، ادامه داد: در اين زمينه طرحي را مبني بر تربيت ۲ هزار کادر نوجوان در کشور داريم.

اين مقام مسئول به حوادث يک سال اخير در کشور اشاره کرد و بيان کرد: يکي از موارد ويژه اي که در اين راستا شروع کرديم، با توجه به اينکه جامعه هدف هجمه هاي سال گذشته بيشتر بانوان بودند، کانون هاي تخصصي ويژه بانوان را راه اندازي کرديم.

آفتابي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص به ميدان آوري جريان هاي مردمي در بحث عفاف و حجاب و زيست عفيفانه، بيان کرد: کار ويژه اي که در بحث خواهران در اين راستا آغاز شده و ۱۳۰۰ کانون موجود در کشور (۵ درصد از ظرفيت هر استان، که در استان مرکزي ۳۱ مورد است) را سهميه و مجوز کانون ويژه داده شده و کار ويژه در راستاي زيست عفيفانه انجام مي دهيم که کار مشترک با دستگاه هاي همچون وزارت کشور است.

قائم مقام ساماندهي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشوربه برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه مسئولان کانون ها  اشاره کرد و گفت: اين دوره ها به  اين منظور است تا کانون ها در مسير ريل گذاري تعريف شده  گام بردارند.

وي به ديدار اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي با رئيس جمهور نيز اشاره کرد و ادامه داد: اين ديدار اواخر آذر ماه در تهران برگزار مي شود.  

اين مقام مسئول به همکاري مشترک بين دستگاه ها و نهادها با کانون ها اشاره کرد و گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد فعاليت هاي گسترده اي را به ويژه در مناطق محروم و حاشيه اي دارند که مي توان با همکاري با نهادهاي فرهنگي و دستگاه هاي اجرايي اين فعاليت هاي را به نحو احسن پيش برد.

آفتابي همچنين به اهميت فعاليت هاي رسانه اي اشاره کرد و گفت: ما در کانون هاي مساجد در حال کادر سازي در اين زمينه هستيم که آموزش ها در حال انجام است، تا در فضاي رسانه اي انقلاب اتفاقات خوبي رخ دهد.

قائم مقام ساماندهي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشوربا اشاره به اينکه بخشي از کار جهاد تبيين رسانه اي است و اين مهم نيازمند وجود افراد آموزش ديده است، ادامه داد: بايد افراد متخصص و آموزش ديده در اين راستا داشته باشيد که بحمدالله در مساجد جوانان توانمند و مستعد داريم که مي توان با يک آموزش کوتاه افراد توانمند را پرورش دهيم.

وي ادامه داد: به دنبال اين هستيم که کانون هاي تخصصي خواهران فعاليت هاي ويژه، شاخص و متفاوت با کاري که ساير کانون ها انجام مي دهند در اين کانون ها انجام دهند و پا را از محله خود فراتر بگذارند.

باقري گفت: فعاليت در محله ها يکي از موفقيت هاي کانون ها است چرا که فعاليت هاي محله محوري بسيار تاثيرگذر است.

در ادامه این دیدار محمدامين باقري، گفت: اميد است کانون هاي تخصصي خواهرام گام هاي اساسي در راستاي جهاد تبيين و ترويج فرهنگ ديني و اسلامي در جامعه بردارند.

مدير کل امور اجتماعي فرهنگي استانداري مرکزي با تاکيد بر جذب بانوان به ويژه دختران جوان به مساجد، بيان کرد: مهمترين کار کانون هاي تخصصي خواهران جذب دختر خانم ها و خانم ها از همه اقشار در مساجد است و اميد است کانون هاي مساجد تخصصي بانوان بتوانند بانوان و دختر خانم هاي بيشتري را به مساجد جذب کنند.

وي خاطر نشان کرد: افرادي که بي حجاب و کم حجاب هستند ارتباطي با ما ندارند و از ما حرفي نمي شوند و برنامه هاي ما را نيز گوش نمي کنند در مقابل به شدت از رسانه هاي بيگانه حرف شنويي داشته و تحت تاثير دروغ ها و بمباران خبري آنها قرار گرفته اند.

اين مقام مسئول ادامه داد: اگر ما بتوانيم آنها را جذب کنيم آن موفقيت است چرا که همه اين افراد و خانواده هايشان با ارزش هاي انقلاب و نظام همراه هستند ولي به دلايل مختلف و تحت تاثير فضاي مجازي و خوراکي که دريافت مي کنند از فعاليت هاي ديني و ارزش هاي اسلامي و نظام دور شده اند.


باقري با اشاره به فعاليت هاي گسترده دشمنان و بهره گيري آنها از فضاي مجازي گفت: جوانان و نوجوانان ما امروز مورد هجمه دشمنان قرار گرفته اند و بمباران دروغ مي شوند و رسانه هاي معاند به خوبي مي دانند که چگونه افکار و انديشه هاي جوانان را مسموم کنند.


مدير کل امور اجتماعي فرهنگي استانداري مرکزي با تاکيد بر اينکه ما بايد تلاش کنيم که اين ارتباط ها را برقرار کنيم، ادامه داد:خوشبختانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد ما فعال هستند و يکي از راه هاي موفقيت هاي ما فعاليت در محله ها است که کانون هاي مساجد مي توانند در اين راستا فعاليت گسترده داشته باشند چرا که فعاليت هاي محله محوري بسيار تاثيرگذر است.

وي با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد از لحاظ منابع محدوديت دارند، ادامه  داد: بايد در اين راستا نيز با همدلي و همراهي دستگاه هاي فرهنگي اين مشکل را برطرف و به فعاليت هر چه بيشتر اين مراکز فرهنگي و محله محور کمک کنيم.