مدارس از امکانات مساجد در رشد علمی و معنوی دانش آموزان استفاده کنند
مدارس از امکانات مساجد در رشد علمي و معنوي دانش آموزان استفاده کنند
مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان:

مدارس از امکانات مساجد در رشد علمی و معنوی دانش آموزان استفاده کنند

به گفته اسلامي، مسجد، بستر مناسبي براي تربيت ديني دانش آموزان به عنوان آينده سازان کشور است و مدارس مي توانند از امکانات مساجد در راستاي رشد علمي و معنوي دانش آموزان استفاده کنند.
شناسه خبر : 53551 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان امروز در بازدید جمعی از دانش آموزان دختر دبستان معرفت از مسجد آقامیرزااحمد زنجان و اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده خطاب به دانش آموزان با بیان اینکه ارتباط خود را با مساجد عمیق تر کنید، گفت: طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده با هدف ایجاد ارتباط بین مسجد و مدرسه و حضور پرشورتر دانش آموزان در مساجد اجرا می شود.

 

به گفته وی، مسجد، بستر مناسبی برای تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور است و مدارس می توانند از امکانات مساجد در راستای رشد علمی و معنوی دانش آموزان استفاده کنند.

 

اسلامی ادامه داد: دانش آموزان از اقامه نماز در مساجد به همراه والدین خود غافل نشوند، چرا که حضور مستمر در مساجد علاوه بر خیر آخرت، سعادت دنیوی را به همراه دارد.

 

مسجد «آقا میرزا احمد» توسط صنف دباغ‌ها که در قسمت خیابان سعدی جنوبی توحید(پایین امامزاده سید ابراهیم(ع)) مرکزیت شغلی داشتند در سال 1338 قمری مطابق با 1297 شمسی ساخته شده است.

 

کتابخانه ای در حیاط بزرگ مسجد به سال 1375 شمسی ساخته شده که در حال حاضر 8500 جلد کتاب در آن موجود است و کتاب های آن را اهل محل و طلاب مورد استفاده قرار می دهند، در کنار این کتابخانه سالن قرائتی نیز ساخته شده است.

 

در ادامه اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده، دانش آموزان دبستان معرفت زنجان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مسجد آقامیرزااحمد زنجان به صف نماز پیوستند.