مهمترین کار فرهنگی تقویت خداباوری و بنیه اعتقادی در زندگی است
مهمترين کار فرهنگي تقويت خداباوري و بنيه اعتقادي در زندگي است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

مهمترین کار فرهنگی تقویت خداباوری و بنیه اعتقادی در زندگی است

فرخنده با بيان اينکه کار فرهنگي بايد بر سه لايه اساسي تفکر و انديشه، مباني اعتقادي و ارزش ها و لايه رفتار اثرگذار باشد، گفت: مهمترين کار فرهنگي تقويت خداباوري و بنيه اعتقادي در زندگي است.
شناسه خبر : 53371 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، علی فرخنده (9 آذر) در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران خراسان جنوبی اظهار کرد: ورود خواهران را به خانواده کانون های فرهنگی هنری مساجد گرامی می داریم چراکه یکی از وظایف این قشر تربیت نیروی تراز انقلاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تربیت نیروی های تراز انقلاب مهمترین ماموریت کانون های فرهنگی هنری مساجد است، گفت: قرار است کار فرهنگی موثر انجام بدهیم،  گاهی فکر می کنیم که کار فرهنگی را بلدیم، وقتی فرهنگ ما خوب رشد نکرده پس کار ما می لنگد پس باید برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی باید بر سه لایه اساسی تفکر و اندیشه، مبانی اعتقادی و ارزش ها و لایه رفتار اثر گذار باشد،  افزود: اندیشه؛ هسته اصلی کار فرهنگی است، اندیشه در کنار مبانی اعتقادی؛ یک رفتار را شکل می دهد که می توانیم آثار آن را ببینیم.

فرخنده تصریح کرد: در اقدام یک کار فرهنگی موثر؛اولین کار شناخت آسیب های فرهنگی در محله است.

وی با بیان اینکه بین آسیب فرهنگی و اجتماعی تفاوت وجود دارد، گفت: یک رویداد فرهنگی همیشه منشأ یک آسیب اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در حوزه برآورد آسیب اجتماعی و فرهنگی اگر اشتباه کردیم تا آخر به نتیجه نخواهیم رسید و انرژی، وقت و اعتبار را هدر خواهیم داد.

فرخنده با اشاره به روش های ارتباط گیری موثر با مخاطب، گفت: گام اول برای ارتباط، شناخت مخاطب و گام دوم نیاز مخاطب است، برای این مهم باید از قالب مناسب استفاده کرد، یعنی یک کار فرهنگی باید هیجان، دیده شدن و نوع دوستی در آن موج بزند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: پیام فرهنگی باید متناسب با سن افراد انتخاب شود تا تاثیرگذار باشد.

فرخنده با بیان اینکه جذب افراد به مسجد یک کار فرهنگی است که باید هوشمندانه انجام شود، گفت: کار فرهنگی باید فراگیر باشد تا کاربردی شود، همچنین ماندگاری کار فرهنگی باید مد نظر باشد.

 وی تصریح کرد: باید بدانیم دشمن در کار فرهنگی روی چه موضوعاتی تمرکز دارد و ما همان موضوع را دنبال کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به آیه59 سوره مبارکه حضرت مریم، گفت: یاد خدا از اذهان برود ما آرامش نداریم، مهمترین کار فرهنگی تقویت خداباوری و بنیه اعتقادی در زندگی است.

فرخنده تصریح کرد: اگر خدامحور پرورش یابد آرامش می یابیم اما دشمن به دنبال این است که مردم در انجام گناه بگویند «دلم می خواست» یعنی همان پیروی از هوای نفس.

وی ادامه داد: فطرت انسان ها بر مبنای حقیقت الهی استوار است پس کار فرهنگی را باید بر مبنای قرآن پیش ببریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تیم اندیشه ورز و خرد جمعی در حوزه کار فرهنگی تاثیر گذار است، افزود: اگر نماز در یک محله ای پر رنگ شد آسیب اجتماعی محله کم رنگ می شود این یک تاکتیک است و باید به آن توجه کرد.