انقلاب اسلامی ایران بدون حضور زنان پیروز نمی شد
انقلاب اسلامي ايران بدون حضور زنان پيروز نمي شد
استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند:

انقلاب اسلامی ایران بدون حضور زنان پیروز نمی شد

فراهاني با بيان اينکه انقلاب اسلامي مخالف حضور زن در جامعه نيست، گفت: اگر زنان به صحنه نمي آمدند انقلاب اسلامي به اين شکل به وقوع نمي پيوست و در تمام صحنه ها از ابتداي انقلاب تاکنون همواره حضور اجتماعي زن پررنگ بوده است.
شناسه خبر : 53370 تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، منصوره فراهانی پنجشنبه (۹ آذر) در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران خراسان جنوبی اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سال است که بر روی جهاد تبیین تاکید دارند.

استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند در خصوص اهمیت نقش و جایگاه زن در منظومه اندیشه اسلامی گفت: باید برای جوانان و نسل جدید به روشنگری این موضوع بپردازیم و قطعا آن را می پذیرند.

وی ادامه داد: حضور اجتماعی زن بعد از انقلاب افزایش پیدا کرده و اسلام برای زن ارزش بسیاری قائل است و همیشه نیاز داریم راجع به بدیهی ترین مسائل با نسل جوان ارتباط برقرار کنیم.

فراهانی با بیان اینکه مسئله زن پیچیدگی دارد که در طول تاریخ با فراز و نشیب مواجه بوده است، افزود: زن غیر از آن حقیقت انسانی، جلوه های مختلفی دارد که باید هویدا و شخصیت حقیقی اش شناخته شود و اگر برای زن عفاف و حجاب توصیه می شود به خاطر همین شخصیت حقیقی اش است تا انسانیتش دیده شود.

استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند در ادامه بیان کرد: اگر دین مبین اسلام بر روی عفاف و حجاب تاکید دارد به این دلیل است که شخصیت و هویت و کمالات اصلی و حقیقی زن بیشتر نمایان شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مخالف حضور زن در جامعه نیست، افزود: اگر زنان به صحنه نمی آمدند انقلاب اسلامی به این شکل به وقوع نمی پیوست و در تمام صحنه ها از ابتدای انقلاب تاکنون همواره حضور اجتماعی زن پررنگ بوده است.

فراهانی عنوان داشت: اگر زنان در دوران دفاع مقدس خود را کنار می کشیدند این افتخارات آفریده نمی شد و برگ زرین دفاع مقدس رقم نمی خورد و از برکات انقلاب اسلامی است که به زنان هویت داده شده است.

استاد حوزه علمیه نرجس بیرجند ادامه داد: زنان در کنار کارهای اجتماعی خود به خانه داری هم افتخار کنند و متاسفانه همواره نسبت به زن یک افراط و تفریط شده بود.

وی در خصوص جایگاه زن در قرآن گفت: قرآن کریم نقش هدایت گری دارد و زن در همین جایگاه از یک پایگاه عظیم برخوردار است و قرآن تنها برای هدایت مرد که نیامده است و خداوند و قرآن کاری به جنسیت ندارد.

فراهانی در پایان بیان کرد: خداوند رحمان، معلم و رحمتش فراگیر است و شاگردهای خدا،زن و مرد هستند و بحث زن و مرد معنا ندارد.