تاسیس کانون های تخصصی خواهران اقدامی ارزشمند در تقویت جایگاه زن و خانواده است
تاسيس کانون هاي تخصصي خواهران اقدامي ارزشمند در تقويت جايگاه زن و خانواده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

تاسیس کانون های تخصصی خواهران اقدامی ارزشمند در تقویت جایگاه زن و خانواده است

حسني با بيان اينکه کانون هاي مساجد گسترده ترين شبکه فرهنگي هستند، گفت: تاسيس کانون هاي تخصصي خواهران اقدامي ارزشمند در راستاي تقويت جايگاه زن و خانواده است.
شناسه خبر : 53350 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران در زنجان با اشاره به آيه 36 سوره نور"فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ: خانه‌هایی که خدا رخصت داده که آنجا رفعت یابد و در آنها ذکر او شود و صبح و شام تسبیح و تنزیه ذات پاک او کنند، گفت: خداوند در این آیه فرمودند نورالهی در خانه هایی است که همواره صبح و شام او را تسبیح می گوید و زمانی که یکی از صحابه در شان نزول این ایه از پیامبر سوال کرد، ایشان فرموند: مراد از بیوت، خانه انبیا و حکما و امامان معصوم است.

 

وی ادامه داد: همچنین خداوند در آیه 37 این سوره "رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ ۙ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ می فرمایند: پاکمردانی که هیچ کسب و تجارت آنان را از یاد خدا و به پا داشتن نماز و دادن زکات غافل نگرداند و از روزی که دل و دیده‌ها در آن روز حیران و مضطرب است ترسان و هراسانند.

 

حسنی با اشاره به بیانات امام راحل که فرمودند: از دامن زن، مرد به معراج می رود، افزود: این موضوع نشان دهنده اهمیت نقش زن در تربیت نسل متعد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه راه اندازی کانون تخصصی بانوان اقدامی در راستای این سیاست است، گفت: غرب در مقابل تمدن اسلام ایستاده و بر ضربه زدن به این تمدن، خانواده را هدف قرار داده است.

 

حسنی به دیدار ورزشکاران با مقام معظم رهبری و تقدیرشان از ورزشکار زنی که با حجاب و به همراه فرزند تجلیل شد اشاره کرد و گفت: سیاست کاهش جمعیت، تئوری غرب است و دیکتارتور هایی همچون هیتلر به نام از حذف انسان های بی مصرف از زندگی به اجرا درآمد.

 

وی به وظیفه همگان در جهت تقویت بنیان خانواده اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد گسترده ترین شبکه فرهنگی هستند و تاسیس کانون های تخصصی خواهران اقدامی ارزشمند در راستای تقویت جایگاه زن و خانواده است.

 

به گفته حسنی، در برش فرهنگی نقشه مهندسی فرهنگی پنج مساله فرهنگی استان احصا شد که تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت یک مورد از این مسائل بود که برای حل آن اقدام ملی و استانی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه برای اجرای سند نقشه فرهنگی بودجه ای نیز پیش بینی شده است، افزود: پنج اقدام با 25 برنامه برای مساله کاهش جمعیت و نقش خانواده مشخص شده است.

 

به گفته وی، نقش شما بانوان به عنوان سفیران فرهنگی کانون های مساجد بسیار ارزشمند است و برآیند فعالیت های فرهنگی هریک از ما، فرهنگ جامعه را تشکیل می دهد.