همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان مرکزی برگزار شد
همايش آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان مرکزي برگزار شد

همایش آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران استان مرکزی برگزار شد

همايش آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران استان مرکزي امروز نهم آذر ماه سال جاري در سالن جلسات ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در اراک برگزار شد.
شناسه خبر : 53272 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان مرکزی: مصطفي مشايخي، استاد دانشگاه و فعال فرهنگي استان در اين جلسه گفت:  هدف دشمن از جنگ نرم، فروپاشي بنيان خانواده در جوامع اسلامي است و از آن‌جايي که زن محور خانواده بوده و دشمن به‌خوبي به اين مسئله پي‌برده است، براي رسيدن به اهداف شوم خود تغيير نوع تفکر و رفتار زنان جامعه ما را هدف قرار داده و در اين راستا برنامه‌هاي ضدفرهنگي را پايه‌ريزي کرده است.


وي با بيان اينکه سواد رسانه اي يعني اينکه ما بتوانيم روي رسانه تاثير بگذاريم افزود: استفاده درست از اين وسايل و ابزارها بوده که آموزش نحوه استفاده از اين ابزارها به فرزندان ضروري است.


پروين مفتح زاده مدير کل امور بانوان و خانواده استانداري مرکزي هم در اين همايش گفت: روابط اجتماعي بين بانوان بايد افزايش يابد و با استمرار کار تشکيلاتي و پرهيز از پراکنده کاري سبب ماندگاري کارهاي فرهنگي شوند.
وي هم افزايي را به عنوان هدف قرار دهيم چون داشتن هم افزايي موجب تقويت روابط اجتماعي مي شود که اين روابط خوب مي تواند موثر باشد.


وي با اشاره به اينکه نوجوانان به دنبال عزت اجتماعي هستند، اظهار کرد: بايد به نوجوانان ميدان داد چون اگر آن‌ها کار تشکيلاتي انجام دهند خودشان پاي منبر بزرگان خواهند نشست و با يک ديد باز وارد اجتماع مي شوند که اين مي تواند در زندگي آينده آن ها هم اثر گذار باشد.


مرتضي انقاني مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي هم در اين همايش ضمن بيان توضيحاتي در خصوص سامانه بچه هاي مسجد کفت: مديران کانون هاي تخصصي خواهران در دوره غيرحضوري و متمرکز که از طريق سامانه آموزش ستاد کانون هاي مساجد کشور برگزار مي شود، حضور خواهند داشت.


وي افزود: اخلاق و فرهنگ دو مولفه بسيار مهم در بحث هويت هستند و در شکل دادن به اين دو مقوله مهم، بانوان، محور اصلي به شمار مي روند و به جهت تحکيم هويت خانواده نقش موثري ايفا مي کنند.

گفتني است، آموزش مهارت هاي مديريت و رهبري در تشکيلات، آشنايي با عرصه هاي حضور اجتماعي زن و راهبردها و راهکارها و آشنايي با نقش زنان در تعالي خانواده از سرفصل هاي محتوايي اين دوره آموزشي بود.