فعالین حوزه کتاب شهرستان خرم آباد تجلیل شدند
فعالين حوزه کتاب شهرستان خرم آباد تجليل شدند

فعالین حوزه کتاب شهرستان خرم آباد تجلیل شدند

به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب در مراسمي از فعالين حوزه کتاب، کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان لرستان تجليل شد.
شناسه خبر : 53252 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۰۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهمنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان لرستان، محمد چگنی نژاد در این مراسم، با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فرهنگی جامعه، اظهارداشت: کتابخانه های مساجد نقش مهم در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه دارند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به فعالیت تعداد 167 کتابخانه مسجد در استان لرستان، افزود:  از مجموع کتابخانه های مساجد تعداد 110 کتابخانه مخزن دار و 57 کتابخانه باز هستند.

 

وی با بیان اینکه مساجد ظرفیت بالایی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند، ادامه داد:  کتاب را باید در زندگی‌ها پررنگ‌تر کرد و به ویژه کودکان و نوجوانان را با این حوزه آشنا کنیم که همین امر باعث می‌شود آینده آن‌ها تضمین شود.

 

چگنی نژاد با تقدیر از تلاش های فعالین حوزه کتاب کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: مساجد و کانون های فرهنگی هنری بسترهای گسترده‌ای برای تربیت دینی نوجوانان و جوانان فعال در جامعه هستند.

 

وی با بیان اینکه می‌توان با برنامه ریزی‌های مناسب و اقدامات فرهنگی، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه و به ویژه در بین جوانان تقویت کرد ادامه داد: کتابخانه‌های مساجد باید به پر رونق ترین کانون ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تبدیل شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: کانون‌های مساجد استان با اجرای طرح‌های مختلف در زمینه کتاب و کتابخوانی، جهت تقویت فعالیت های پایدار در سطح مساجد تلاش می کند که از جمله آنها می‌توان به مسابقات کتابخوانی، طرح کتابخوانی شنبه‌ها با کتاب و دوره‌های آموزشی داستان نویسی اشاره کرد.