توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به گفتمان ایده پردازی
توجه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به گفتمان ايده پردازي
مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی مطرح کرد:

توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد به گفتمان ایده پردازی

حجت الاسلام محقي با بيان اينکه گفتمان ايده پردازي و ايده محوري در کانون ها مورد توجه است، گفت: به دنبال اين هستيم تا بتوانيم در چند سال آينده پل ارتباطي بين مساجد خراسان جنوبي و جهان اسلام ايجاد شود.
شناسه خبر : 53223 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه زیرکوه اظهار داشت: حدود ۷۶۰ کانون در این استان وجود دارد که ۶۰ درصد روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.

وی با اشاره به اینکه تمام مناطق مرزی خراسان جنوبی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد پوشش داده شده است، گفت: کانون های فرهنگی هنری بعد از بسیج، گسترده ترین، کم هزینه ترین و مردمی ترین نهاد فرهنگی کشور هستند.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه گفتمان ایده پردازی و ایده محوری در کانون ها اهمیت دارد، افزود: البته با نگاه امامت مساجد و امام محوری این موضوع انجام می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی به تعداد کانون های فعال در زیرکوه اشاره کرد و افزود: قریب به ۵۵ کانون در این شهرستان وجود دارد.

وی بیان کرد: مساجد استان را درگیر مسائل بین الملل و ملی کرده ایم و مقام معظم رهبری هم تاکید کرده اند که تمرکززدایی فرهنگی داشته باشیم و شهرستان های دیگر را درگیر برنامه های فرهنگی کنیم.

حجت الاسلام محقی در خصوص گروه های سرود کانون های مساجد استان گفت: در حال حاضر ۱۷ گروه سرود در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت می کنند که هفت گروه سرود، آثار و تولیدات ملی دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه تئاتر نیز در مرکز استان اقداماتی انجام داده ایم و سعی خواهیم کرد تا بحث تئاتر مسجدی در شهرهای دیگر نیز ورود کنیم؛ نوع نگاه ما تربیت هنرمندان، مداحان و خوانندگان انقلابی است و بحث هنرهای تجسمی و ... نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان داشت: در حوزه اجتماعی نیز ورود پیدا کرده ایم و کانون ها درگیر مسائلی همچون توزیع بسته های معیشتی، تحصیلی و غیره شده اند و هر ۲ ماه یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت در استان توزیع می شود.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه گفتمان ایده پردازی و ایده محوری در کانون ها مورد توجه است، گفت: به دنبال این هستیم تا بتوانیم در چند سال آینده پل ارتباطی بین مساجد خراسان جنوبی و جهان اسلام ایجاد شود.