برگزاری کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های مساجد در فاطمیه دوم
برگزاري کنگره ملي فعالان خواهر کانون‌هاي مساجد در فاطميه دوم
مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری کانون‌های مساجد کشور؛

برگزاری کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های مساجد در فاطمیه دوم

محمديان از برگزاري «کنگره ملي فعالان خواهر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور» همزمان با ايام فاطميه دوم خبر داد و گفت: اين کنگره زنگ آغاز فعاليت‌هاي اختصاصي کانون‌ها در حوزه خواهران با الگوي تعالي دختران و بانوان در فضاي فرهنگي کشور است.
شناسه خبر : 53190 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۴

 

«محمدتقی محمدیان» در گفتگوبا خبرنگار مسجد و کانونهای مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری «کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» اظهارکرد: این کنگره ۲۰ آذرماه در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) وهمزمان با ایام فاطمیه در تهران برگزار می‌شود.

 

مشاور رئیس و مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ادامه داد: در این کنگره بیش از۱۰۰۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنریِ ویژه خواهران حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه برای این کنگره پیش نشست‌هایی پیش‌بینی شده است، گفت: این پیش نشست‌ها از اول تا دهم آذرماه برگزار می‌شود. علاوه بر این، پس از تثبیت اطلاعات و جایگاه مدیران کانون‌های اختصاصی بانوان در سامانه بچه‌های مسجد، و فعالیت به عنوان مدیر کانون اختصاصی، دوره توجیهی آموزشی با موضوعات متنوع همچون اهمیت نقش زن دراندیشه اسلامی و جایگاه زن در نظام معرفتی انقلاب اسلامی برای آن‌ها برگزار می‌شود.

 

محمدیان ادامه داد: برای این خواهران مباحث تشکیلاتی از قبیل ماموریت‌ها و فلسفه وجودی کانون‌های فرهنگی هنری ویژه بانوان و کارویژه آن‌ها نیز ارائه می‌شود. همچنین مهارت‌های عام کیفیت اداره کانون فرهنگی هنری، تعامل با اهالی کانون و مسجد، مدل تأمین منابع و نیروی انسانی، کار با سامانه و امثال آن از جمله موضوعاتی است که به مدیران کانون های خواهران آموزش داده می شود.

 

مشاور رئیس و مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اعلام کرد: نکته طلایی این کنگره نواخته شدن زنگ آغاز فعالیت‌های اختصاصی کانون‌ها در حوزه خواهران با الگوی تعالی دختران و بانوان در فضای فرهنگی کشور است تا از این به بعد، شاهد عملیات ویژه منسجم کشوری توسط جامعه زنان در مساجد و کانون‌های اختصاصی آن‌ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۱۰۰ کانون فرهنگی هنری اختصاصی خواهران در سطح کشور فعال هستند، ابراز کرد: در این کانون‌ها هم مدیر هم اعضا و هم نرم‌افزار حاکم بر کانون اختصاصی خواهران است؛ علاوه بر این، ۲۵۰۰ کانون فرهنگی هنری با رویکرد عمومی داریم که مدیر آن‌ها نیز از خواهران هستند.

 

محمدیان با اشاره به محور کار کانون‌های فرهنگی هنری اختصاصی بانوان، بیان کرد: دختران، زنان و خانواده به عنوان محور کاری این کانون‌ها در حوزه‌های مختلف تعیین شده‌اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه «کنگره ملی فعالان خواهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور» یک روزه برگزار می‌شود، گفت: سخنرانی مقامات و شخصیت‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای رسیدن به عملیات مشترک و انجام فعالیت‌های جریان آفرین در فضای رسانه‌ای کشور از بخش‌هایی است که برای این کنگره پیش‌بینی شده است.

 

محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت جریان‌سازی رسانه‌ای درباره کنگره و فعالیت کانون‌های فرهنگی هنریِ مختص بانوان، شیوه‌نامه رسانه‌ای برای استان‌ها ابلاغ شده است.

کلمات کلیدی: محمديان