ضرورت استفاده از قصص قرآنی برای دعوت کودکان به کتابخوانی
ضرورت استفاده از قصص قرآني براي دعوت کودکان به کتابخواني
مدرس کارگاه داستان نویسی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از قصص قرآنی برای دعوت کودکان به کتابخوانی

جعفريان با اشاره به اينکه داستان‌هايي که در قرآن کريم آمده است براي همه بالاخص براي بچه‌ها جذاب است، گفت: قرآن بهترين کتاب ادبي ماست و ما مي‌توانيم از طريق داستان‌هاي آن کودکان را به مطالعه و کتابخواني علاقمند کنيم.
شناسه خبر : 52966 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان، گلستان جعفریان، مولف کتاب «پاییز آمد» و مدرس کارگاه داستان نویسی اظهار کرد: در یک نظرسنجی از حاضران در این کارگاه که اکثر آنها نوجوان بودند متوجه شدم که ۵۰ درصد از آنها مادران خود را در علاقه اشان به کتاب و داستان موثر می‌دانستند.

 

وی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب توسط اولیا می‌تواند در تشویق بچه‌ها در کتابخوانی اثرگذار باشد، یادآور شد: بهتر است همانطور که کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی دعوت می‌کنیم، مادران را نیز برای کتابخوانی برای فرزندانشان تشویق کنیم.

 

مدرس کارگاه داستان نویسی، در خصوص اثرگذاری کتابخوانی در تربیت دینی کودکان نیز گفت: داستان‌هایی که در قرآن کریم آمده است برای همه بالاخص برای بچه‌ها جذاب است چرا که قرآن بهترین کتاب ادبی ماست و ما می‌توانیم از طریق داستان‌های آن کودکان را به مطالعه و کتابخوانی علاقمند کنیم.

 

جعفریان ادامه داد: بهتر است برای کودکان از کتاب‌های برگرفته از قصص قرآنی شروع کنیم و این گروه سنی را با داستان‌های کوتاه و قابل فهم با قرآن آشنا نماییم.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص نقش فضای مجازی و اثرگذاری آن در مورد کتابخوانی نیز گفت: با وجود اینکه فضای مجازی دارای جاذبه تصویری است ولی اثرگذاری آن موقت می‌باشد؛ در حالی که کتاب اثرگذاری بیشتری بر روح و جان انسان دارد.

 

لازم به یادآوری است، کارگاه داستان نویسی به مناسبت هفته کتاب ویژه اعضای انجمن و برگزیدگان دومین جشنواره داستان کوتاه «قلم جوان» به همت کانون تربیتی و فرهنگی دعوه الحسین وبا همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در کتابخانه عبدالکریم زنجان برگزار شد.