اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن وارد فاز سوم شد
اجراي طرح مسجد پايگاه قرآن وارد فاز سوم شد

اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن وارد فاز سوم شد

رييس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور از آغاز فاز سوم اجراي طرح قرآني مسجد پايگاه قرآن در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خبر داد.
شناسه خبر : 52963 تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۱۵
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف تحقق مطالبه سی ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی از جامعه قرآنی، آشنایی مردم با زبان قرآن و قرآن و قرآنی شدن فضای جامعه تدوین و اجرای آن آغاز شده است. 
وی افزود: در فاز اول ظرفیت سنجی و نیازسنجی در سطح جامعه انجام و در فاز دوم نیز شناسایی کانون‌های مجری طرح در دستور کار قرار گرفت. 
خداداده خاطرنشان کرد: هم اکنون در فاز سوم وارد مرحله سطح بندی کانون‌های مجری طرح و حمایت از کانون‌های مجری شده‌ایم. 
وی افزود: از جمله اقدامات بعدی در فاز جدید شناسایی و ساماندهی قاریان سراسر کشور، برگزاری نشست توجیهی ویژه کارشناسان ستادهای استانی و هم افزایی با دیگر نهادهای فعال در حوزه قرآن می باشد که در حال انجام است. 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: هم اکنون این ستاد پس از برگزاری پانزده دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تعداد  قابل توجهی از قاریان برادر و خواهر را در سطح کشور شناسایی کرده است. همچنین ارتباط با شبکه  داوران  این مسابقات و بیش از  16 هزار پایگاه مجری طرح تلاوت نور از دیگر طرفیت های در اختیار ستاد هماهنگی کانون های مساجد است.
خداداده با بیان اینکه تاکنون بیش از سه هزار و 500 کانون فرهنگی هنری مسجد، داوطلب اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن می‌باشند خاطرنشان کرد: در فاز سوم این کانون‌ها جهت برخورداری از حمایت‌های ستاد در چهار سطح دسته‌بندی خواهند شد. 
وی در پایان با تاکید بر نیاز به مردمی‌سازی این طرح گفت: نظارت همراه با ارائه خدمات مستمر، هم افزایی با نهادهای غیر دولتی، زمینه سازی برای مشارکت مردم در سطوح مختلف به ویژه حضور قاریان، کودکان و نوجوانان در اجرای طرح و ساده سازی اجرای طرح از جمله راهکارهای شناسایی شده برای مردمی‌سازی طرح به شمار می‌رود.