مساجد را کانون پویای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی کنیم
مساجد را کانون پوياي توسعه و ترويج فرهنگ اسلامي کنيم

مساجد را کانون پویای توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی کنیم

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: استفاده از ظرفيت فضاي مجازي و جوانان با انگيزه و فرهيخته مي‌تواند مساجد را به مراکزي پويا در راستاي توسعه و ترويج فرهنگ اسلامي تبديل کند.
شناسه خبر : 52942 تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۹

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: با پيشرفت تکنولوژي و ارتباطات، تحول و پيشرفت در مساجد ايجاد خواهد شد و با برنامه‌ريزي صحيح براي مساجد و استفاده از ابزارها و تکنولوژي جديد براي پيشرفت آن؛ مساجد جايگاه واقعي خود را به‌عنوان پايگاه اصلي حرکت تبليغي و فرهنگي پيدا خواهند کرد.

وي افزود: به همين منظور بايد اين نکته را مد نظر قرار داد تا از اشتياق جوانان و دانشجويان به شناخت مفاهيم و معارف اسلامي نهايت استفاده را برد و از ابزارهاي تسهيل‌کننده، مثل رايانه‌ها و ارتباطات اينترنتي و فضاي مجازي و سايبري که در اختيار است بهره‌گيري کرد.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي با تأکيد بر استفاده از رايانه‌ها و ارتباطات اينترنتي و فضاي مجازي در ترويج فرهنگ ايراني اسلامي بيان کرد: رهبر معظم انقلاب اين در اين خصوص مي‌فرمايند: اين ابزار قابليت دارد که عقايد، افکار و سخنان حق را به هزاران مستمعي که گاه ناشناس هستند رساند و اين فرصت فوق‌العاده‌اي است که نبايد تضييع شود؛ در غير اين‌صورت همه بايد در پيشگاه الهي پاسخگو باشند؛ ازاين‌روي مساجد بايد مراکزي براي تبليغ نوين با استفاده از فضاي سايبري و مجازي داشته باشند تا گستره فعاليت مساجد از فضاي مساجد عبور کرده و جهاني شود.

انقاني ادامه داد: در اين راستا مي‌توان از جوانان و فرهيختگان نيز استفاده کرد و تک‌تک مساجد را به مراکزي پويا در راستاي تبليغ و ترويج فرهنگ اسلامي در گستره‌اي جهاني تبديل کرد.

وي اضافه کرد: با اين نگاه، کانون‌هاي مساجد در بحث فضاي مجازي با محتواسازي و خلق آثار جذاب توانستند خوراک خوبي به کانال‌ها و شبکه‌هاي اجتماعي ارائه دهند، تقريباً بيش از 80 درصد از کانون‌هاي مساجد استان داراي کانال و پايگاه در شبکه‌هاي اجتماعي هستند و نسبت به مخابره اخبار و پيغام‌هايي با موضوعات روز مي‌کوشند.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي ادامه داد: در اين راستا در سال جاري، همايش سواد رسانه‌اي با عنوان«ضيافت مجازي»، نشست‌هاي «خانواده ايمن، رسانه و فضاي مجازي» در 11 شهرستان استان، توليد روزانه بيش از 50 خبر فعاليتي در سامانه بچه‌هاي مسجد، تهيه و پخش مستند اوقات فراغت و کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد از شبکه آفتاب و... برنامه‌هايي است که توسط ستاد انجام شده است.

انقاني يادآور شد: در تابستان گذشته نيز ۴۰۰ کانون مجري برگزاري طرح اوقات فراغت بود؛ رشته‌هاي قرآن، احکام، نقاشي، طراحي، خياطي، کتابخواني کمک درسي، کامپيوتر، کاردستي، کيف‌دوزي، عروسک‌سازي، فينگرفود و ورزشي مانند تنيس، فوتبال، واليبال در اين کانون‌ها ارائه شد.

انقاني همچنين بيان کرد: در هفته جاري نيز به مناسبت هفته کتاب از خادمان و فعالان کتاب و کتاب‌خواني نيز تجليل مي‌شود.