ابتکارات کانون فرهنگی هنری عاشورا برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ مسجدی‌ها
ابتکارات کانون فرهنگي هنري عاشورا براي کتاب‌خوان کردن بچه‌ مسجدي‌ها

ابتکارات کانون فرهنگی هنری عاشورا برای کتاب‌خوان کردن بچه‌ مسجدی‌ها

کانون فرهنگي هنري عاشورا با برپايي کارگاه‌هاي قصه گويي براي کودکان، اهداي کتاب به کودکان با همکاري خادمياران کتب رضوي و برگزاري سير مطالعه کتاب‌هاي مرتبط با شهدا فضاي مطالعاتي جذابي را براي بچه‌هاي مسجد ايجاد کرده است.
شناسه خبر : 52921 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۸

مهدی اسدزاده در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «عاشورا» در جوار مسجد خاتم النبین(ص) شهرستان بیرجند از توابع استان خراسان جنوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: با برپایی کارگاه های قصه گویی برای کودکان سعی کردیم که آنها را علاقه مند به قصه خوانی کنیم. همچنین، در این کارگاه ها کتاب ویژه کودکان از سوی خادمیاران کتب رضوی به آنها اهدا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا بیان کرد: اجرای برنامه انس با شهدا و اجرای سیر مطالعه کتاب های مرتبط شهدا، تحویل کتاب به بچه های مسجد در منزل از سوی کتابخانه مسجد و اجرای مسابقات کتابخوانی در ایام دهه کرامت و دهه ولایت، از دیگر برنامه های این کانون در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی همچنین به اجرای طرح «شنبه های با کتاب» اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح کتاب های متنوع فرهنگی، مذهبی و سیره شهدا در مسجد معرفی و مطالعه می شود.

اسدزاده با اشاره به دیگر فعالیت کانون فرهنگی هنری عاشورا افزود: در راستای تبدیل کانون به پایگاه قرآنی برنامه های قرآنی شامل کلاس‌های حفظ قرآن کریم،برگزاری دوره های آموزش نوین قرآن، برگزاری جلسات صوت و لحن و قرآن و خلاقیت، برگزاری جلسه هفتگی برای نوجوانان و جوانان، اجرای طرح قرآنی «بشری»، کلاس های تجوید قرآن کریم، شرح قصه های قرآنی، برپایی کلاس های امام شناسی و آموزش قرآن به کودکان در قالب بازی های گروهی در کانون انجام می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورا تصریح کرد: برگزاری دوره های خیاطی، کلاس های ورزش، دوره های امداد و نجات و طب اسلامی از دیگر برنامه های این کانون فعال مسجدی است. همچنین کلاس‌های تربیتی و مهارت زندگی ویژه مادران و نوجوانان، نقاشی همراه با بازی ویژه کودکان، طراحی پیشرفته، نمددوزی، عروسک دوزی و شیرینی پزی نیز ذیل دوره های آموزشی کانون برگزار می شود.

وی تأکید کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن و شبهات مطرح شده در جامعه تلاش کردیم که مباحث مهدویت را از همان دوران کودکی در ذهن کودکان نهادینه کنیم، به همین جهت طرح سلسله مباحث مهدویت با شیوه های روز یکی از برنامه های کانون است، همچنین برپایی حلقه های معرفتی، نشست های بصیرت افزایی، اجرای طرح«پیوند مسجد و مدرسه»، برگزاری نشست هایی پیرامون سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، برگزاری سلسله جلسات آشنایی با آداب و رسوم و مشاغل سنتی استان خراسان جنوبی بخش دیگری از برنامه های کانون است.

مدیر کانون فرهنگی هنری عاشورای مسجد خاتم النبیین(ص) در پایان با اشاره به رویکردهای این کانون در بحث کمک رسانی به محرومان، خاطرنشان کرد: اجرای پویش «نان صلواتی»، توزیع سبدهای معیشتی و بُن خرید میان اقشار محروم از فعالیت های مومنانه بچه های مسجد به محرومان است.