جذب بیش از پانصد دختر کودک و نوجوان در کانون یاوران منتظر/ پیوست تربیت دینی در همه ی برنامه های کانون
جذب بيش از پانصد دختر کودک و نوجوان در کانون ياوران منتظر/ پيوست تربيت ديني در همه ي برنامه هاي کانون

جذب بیش از پانصد دختر کودک و نوجوان در کانون یاوران منتظر/ پیوست تربیت دینی در همه ی برنامه های کانون

گرجي با اشاره به استقبال بيش از پانصد نفر از برنامه هاي کانون فرهنگي هنري ياوران منتظر گفت: در اين کانون حتي برنامه هاي ورزشي نيز با پيوست تربيت ديني همراه است.
شناسه خبر : 52906 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم؛ کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک پایگاه فرهنگی و انقلابی در سطح کشور همواره در مسیر خنثی سازی توطئه های دشمنان و همچنین در زمینه گسترش برنامه ها و فعالیت های فرهنگی نقش بسزایی داشته اند به گونه ای که در استان قم نیز این کانون ها در تمام مناطق شهری و روستایی در کنار مساجد فعال شده و فعالیت های فرهنگی هنری را ادامه می دهند.

 

این کانون ها علاوه بر جذب جوانان به مساجد در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین آموزش به آنها در تمام طول سال فعال بوده که این اقدامات علاوه بر توسعه برنامه های فرهنگی در توانمندسازی جوانان و کادرسازی نیز موثر هستند.

 

در همین ارتباط گفتگویی انجام داده ایم با مسئول یکی از کانون های موفق قم که در پی می آید.

 

«سکینه گرجی» با اشاره به سابقه فعالیت کانون فرهنگی هنری یاوران منتظر گفت: این کانون از سال ۱۳۹۲ فعالیت های خود را شروع کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاوران منتظر با اشاره به تعداد اعضای این کانون افزود: تنوع برنامه های این کانون بویژه برنامه های جمعی باعث استقبال چشمگیر خانواده ها و دختران کودک و نوجوان شده و در حال حاضر بیش از پانصد نفر عضو این کانون هستند.

 

وی در ادامه به برنامه های مختلف این کانون اشاره کرد و افزود: کلاس های قرآنی  شامل روخوانی ، روانخوانی و حفظ از جمله برنامه های این کانون است که همیشه و در تمام طول سال مورد استقبال اعضاست.

 

گرجی ادامه داد: کلاس های مختلف هنری نیز در این کانون برگزار می شود از جمله نقاشی، بافتنی، خیاطی، خطاطی، هنرهای تجسمی، هنرهای دستی مختلف و...

 

وی به برنامه های جمعی و همومی کانون اشاره کرد و گفت: این گونه برنامه ها از جمله جشن روزه اولی ها، جشن تکلیف، جشن روز دختر، یادواره شهدا و... از مله برنامه هایی است که با استقبال گسترده ای رو به رو هستیم و بیش از سیصد نفر از اعضا در این برنامه ها شرکت می کنند.

 

گرجی با اشاره به تشکیل هیئت دختران در این کانون گفت: هیئت دختران نیز یکی از برنامه های مورد استقبال اعضا می باشد که توانسته است تعداد زیادی را جذب کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاوران منتظر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیوه های جذب کودکان و نوجوانان به مساجد تصریح کرد: برنامه ها نباید آموزش صرف یا نشاط صرف باشد بلکه این ها باید درکنار هم باشند.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال مادر کانون باشگاه ورزشی ویژه بانوان داریم و مربیان تربیتی ما در حین ورزش بچه ها با آنها صحبت می کنند و تربیت نیز در کنار نشاط قرار می گیرد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری یاوران منتظر تصریح کرد: همچنین در کنار برنامه های آموزشی نیز برنامه های دورهمی و نشاط را قرار می دهیم تا نه تنها بچه ها خسته نشده بلکه با شور و شوق بیشتری از برنامه ها استقبال کنند.