تدارک بچه های مسجدی خراسان جنوبی برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی
تدارک بچه هاي مسجدي خراسان جنوبي براي بزرگداشت هفته کتاب و کتابخواني

تدارک بچه های مسجدی خراسان جنوبی برای بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی

اجراي مسابقات، بازديد از کتابخانه ها، رونمايي نماهنگ يار مهربان و توزيع کتاب در بين کتابخانه هاي ستاد فرهنگي هنري مساجد خراسان جنوبي از جمله مهم ترين برنامه هاي هفته کتاب و کتابخواني است.
شناسه خبر : 52873 تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی (۲۱ آبان) در برنامه زنده صبحانه شبکه خاوران اظهارکرد: در سطح خراسان جنوبی ۱۹۰ کتابخانه مخزن‌دار و ۱۴۲ کتابخانه باز داریم.

وی در ادامه بیان کرد: کتابخانه های باز در شبستان‌های مساجد قرار دارند که به صورت امانی کتاب ها را به مردم می دهند.

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه ۳۰ سال از عمر این نهاد می‌گذرد، افزود: طی این مدت یکی از پازل‌های تکمیل کننده حوزه کتاب و اندیشه بخش کتاب و کتابخانه این ستاد بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه حوزه کتاب حوزه جامعی است که اهل بیت(ع) و علما به آن نگاه ویژه ای دارند، ادامه داد: امام علی علیه السلام فرمودند که کتاب، بوستان اهل علم و اندیشه و عمل است.

وی عنوان داشت: رسالتی که در ستاد دیده‌ایم این است که با کمترین هزینه بتوانیم بهترین کتاب‌ها را به خصوص در حوزه تربیت نسل جوان و ترویج اندیشه‌های مکتب اهل بیت(ع) عرضه کنیم.

حجت الاسلام محقی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد کانون‌های خراسان جنوبی روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند، گفت: با توجه به گستره حوزه کتاب، این ستاد جز مجموعه‌های پیشگام در این حوزه است که وارد عمل شده است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: امروز در جامعه ما مستلزم ارتباط‌گیری هوشمند هستیم و کتاب در این زمینه تاثیرگذار است و اولین نکته که باید توجه شود بحث آگاهی در ساحت اندیشه نسبت به مسائل اطراف است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم با توجه به نفوذ فضای مجازی، کمتر به سراغ کتاب می‌روند، افزود: آنچه در فضای مجازی ارائه می‌شود همیشه عقبه علمی ندارد اما وقتی نویسنده را بشناسیم نوع اندیشه و مدل فکرش را می‌شناسیم لذا تاثیر آن بر آگاهی جامعه بسیار است.

حجت الاسلام محقی در ادامه گفت: امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که علمی است و همه اهل تحصیلات بالا هستند و بخش عمده‌ای از حوزه مطالعه علاوه بر آگاهی، در نقد صحیح و سازنده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب، انسان را از سطحی نگری بالا می‌برد، ادامه داد: یک نردبانی برای ترقی است و تمام جوامع انسانی می‌گویند که کتاب حافظه علوم بشری است و اگر بخواهیم در حوزه ساحت اندیشه حرف بزنیم، بهترین نگاه و تاثیرگذارترین مطلب، حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی در خصوص برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: هر ساله به رویدادهای استانی می پردازیم و امسال طی هفته کتاب و کتابخوانی اجرای مسابقات متداول را در دستور کار داریم.

حجت الاسلام محقی در ادامه عنوان کرد: اولین نماهنگ با موضوع کتاب و کتابخوانی تحت عنوان یار مهربان نیز طی این هفته رونمایی خواهد شد و در سطح میادین شهر بیرجند اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در پایان گفت: از دیگر برنامه های این هفته می توان به بازدید از کتابخانه ها و توزیع کتاب در بین کتابخانه های این ستاد اشاره کرد.