اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد از سوی کانون‌ها
اجراي طرح شنبه‌هاي کتاب در مساجد از سوي کانون‌ها
مدیر امور کتابخانه های ستاد کانون های مساجد خبر داد:

اجرای طرح شنبه‌های کتاب در مساجد از سوی کانون‌ها

مسيح لهراسبي از اجراي طرح شنبه هاي کتاب مساجد در هفته کتاب خبر داد و گفت: طرح شنبه هاي کتاب مساجد و جشن کتاب در ۱۱۰ مسجد از سوي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد برگزار مي شود.
شناسه خبر : 52866 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، نشست خبری سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران  بعد ظهر امروز شنبه ۲۰ آبان ماه با حضور علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب ایران، محمدرضا هراتی معاون توسعه و ترویج کتابخوانی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، اسماعیل جانعلی پور مدیرعامل تشکل ها و مجامع  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فروهر معدنی نماینده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، مسیح لهراسبی نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد و نمایندگان نهادهای برگزار کننده هفته کتاب در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست "مسیح لهراسبی" مدير امور کتابخانه هاي ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پیش از تشریح برنامه های ستاد کانون های فرهنگی مساجد در هفته کتاب، سرود تازه آماده شده کانون های فرهنگی هنری مساجد برای این هفته را پخش کرد و گفت: این سرود در راستای نهضت کتابخوانی در گروه سرود عاشقان کربلا در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مساجد ساخته شده است.

نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در کشور ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۱۲ هزار کتابخانه مسجد در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت جدی دارند.

مسیح لهراسبی از اجرای طرح شنبه های کتاب مساجد در هفته کتاب خبر داد و گفت: شنبه های کتاب یکی از طرح هایی است که از قبل طراحی شده، اما در هفته کتاب ویژه تر دیده شد، در راستای این طرح یک بسته آماده کردیم و در مساجد اول هفته توزیع می شود. طرح دیگر در همین قالب با همکاری مساجد برای ۱۱۰ مسجد شده و در قالب جشن کتاب شنبه آتی برپا خواهد شد.

نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای سرودهای ساخته شده گروه های سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هفته کتاب اظهار کرد: سرودهای ساخته شده در مساجد و مراکز عمومی کشور اجرا و بناست در مراکز هنری نیز پخش می شود.

مسیح لهراسبی از اجرا ۴ نمایش از مجموعه ۱۵ جلدی نمایشنامه ای خبر داد و گفت: این چهار نمایش با کمک حوزه هنری و کانون های مساجد تولید و در اختیار مدارس قرار گرفته و این فعالیت در مدارس در طول هفته اجرا می شود.

نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساخت ۸ مستند درباره کتابخانه های مساجد در کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: همزمان با هفته کتاب این مستندها از شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

وی با اشاره به بروز رسانی منابع کتابخانه ای مساجد اظهار کرد: بنا داریم در طرح بروزرسانی کتابخانه های مساجد منابع فرسوده را از عرصه کتابخانه هایمان خارج و منابع جدید را وارد چرخه کتابخوانی کنیم.

نماینده کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح حلقه دوستداران کتاب در مساجد کشور گفت: همزمان با هفته کتاب طرح حلقه دوستداران کتاب در ۱۰۰ مسجد از سوی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرایی می شود.