استفاده از ظرفیت مساجد در مناطق فاقد کتابخانه عمومی
استفاده از ظرفيت مساجد در مناطق فاقد کتابخانه عمومي
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت مساجد در مناطق فاقد کتابخانه عمومی

حاجي با اشاره به اينکه در مناطقي که فاقد کتابخانه عمومي هستند از ظرفيت مساجد منطقه استفاده و کتابخانه راه اندازي مي شود، گفت: اين کتابخانه ها توسط ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اداره مي شوند.
شناسه خبر : 52861 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۴

محمود حاجی مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی اظهار داشت: مساجد همواره به عنوان یک مرکز اجتماعی و فرهنگی اثرگذار در سطح جامعه مطرح بوده اند بنابراین می توانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه وجود کتابخانه در مساجد از همان قرن های ابتدایی تمدن اسلامی شاهدی بر این ادعا است، افزود: مساجد با توجه به اینکه محلی برای اجتماع مردم هستند، می توانند پایگاهی برای معرفی کتاب های خوب و نیز خدمات کتابخانه های عمومی باشد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال های گذشته تلاش شده است در مناطقی که فاقد کتابخانه عمومی هستند از ظرفیت مساجد منطقه استفاده شود و کتابخانه عمومی راه اندازی شود به طور مصداقی در مسجد جامع مهرشهر کتابخانه عمومی با مساحت حدود 400 مترمربع راه اندازی شده است.

حاجی افزود: در مسجد جامع روستای درمیان و مسجد منطقه زیرک آباد شهر عشق آباد طبس نیز کتابخانه عمومی راه اندازی شده است

وی با بیان اینکه کتابخانه های مساجد توسط ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد اداره می شوند، ادامه داد: این مراکز دارای کتابداران متخصص نیستند اما آموزش های لازم را در چند نوبت فرا گرفته اند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در ادامه گفت: افزون بر این در برگزاری مسابقات کتابخوانی و جشنواره های فرهنگی نیز تعاملاتی بین نهاد کتابخانه ها و کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت گرفته است.

حاجی عنوان داشت: کتابداران کتابخانه های عمومی همواره با حضور در مراسمات محوری در مساجد به ارائه خدمت از جمله معرفی کتاب برای خردسالان و بزرگسالان، مسابقات نقاشی، مسابقه کتابخوانی، برگزاری کارگاه های آموزشی، عضویت رایگان و دیگر خدمات پرداخته اند.