کانون های مساجد تقویت کننده پیوند دانشگاه و مسجد هستند
کانون هاي مساجد تقويت کننده پيوند دانشگاه و مسجد هستند
رییس دانشگاه تبریز

کانون های مساجد تقویت کننده پیوند دانشگاه و مسجد هستند

رييس دانشگاه تبريز کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را از عوامل مهم تقويت ارتباط و پيوند بين دانشگاه و مساجد دانست .
شناسه خبر : 52840 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان آذربایجان شرقی، « صفر نصرالله زاده» رییس دانشگاه تبریز در بازدید از غرفه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز  با تاکید بر ضرورت پیوند هرچه بیشتر بین مساجد و دانشگاه ها اظهار داشت: کانون های مساجد از عناصر مهم و تقویت کننده این پیوند هستند.

  وی با اشاره به تاثیر مثبت پيوند نظام تعليم و تربيت با مساجد در بازسازی و اصلاح  فرهنگ عمومي جامعه خاطرنشان کرد : ایجاد و گسترش ارتباط بین دانشگاه و کانونهای فرهنگی هنری مساجد در عرصه های مختلف علمی، هنری و تربیتی موجب ایجاد تحولات و نتایج مثبت در این حوزه ها خواهد شد.

 وی در ادامه با اشاره به همکاری مشترک دانشگاه تبریز و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در برگزاری دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» و اجرای موفق این دوره آمادگی دانشگاه تبریز را برای انعقاد تفاهم نامه های مشترک برای  انجام برنامه های مشابه اعلام کرد.

 همچنین در این بازدید  «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری استان با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت ها و برنامه های این ستاد اظهارداشت: یکی از نتایج مهم  ارتباط مساجد با دانشگاه ها، تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در  مساجد دانشگاه‌ها و امکان استفاده از ظرفیت های مسجد و دانشگاه برای تربیت نیروهای متعهد و متخصص است.

 بنابراین گزارش، در ادامه این بازدید رییس دانشگاه تبریز با عضویت در سامانه بچه های مسجد و مشاهده بخش ها و خدمات مختلف این سامانه اظهار داشت: سامانه بچه های مسجد توانسته  در شناسایی و جذب نخبگان علمی، فرهنگی ، هنری و ساماندهی این  حوزه ها  نقش مهمی ایفا کند

 گفتنی است، در حاشیه این بازدید اجرای سرود توسط گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا شد.