طرح بچه‌های مسجد باقرالعلوم(ع) برای تحقق اقتصاد مقاومتی
طرح بچه‌هاي مسجد باقرالعلوم(ع) براي تحقق اقتصاد مقاومتي

طرح بچه‌های مسجد باقرالعلوم(ع) برای تحقق اقتصاد مقاومتی

کانون فرهنگي هنري «باقرالعلوم(ع)» از کانون‌هاي فعال مسجدي در استان خراسان جنوبي است که در کارآفريني به ويژه براي بانوان، راه‌اندازي پايگاه قرآني و گره زدن فراغت نسل جوان با مسجد فعاليت‌هاي جذابي دارد.
شناسه خبر : 52834 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۱۴

علی کاربر در گفتو گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ازخراسان جنوبی با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری «باقرالعلوم(ع)» بیرجند استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: یکی از رویکردهای کانون، کادرسازی برای آینده است، به همین جهت تلاش داریم با بهره گیری از مربیان باتجربه‌ی نوجوان و جوان و نیز هنرمندان مسجدی زمینه ارتقای فعالیت های کانون را فراهم نماییم.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) با اشاره به برنامه های فرهنگی و مذهبی این کانون در قالب طرح «مسجد، کانون نشاط »، بیان کرد: فعالیت های آموزشی، فرهنگی، هنری، بیان مسائل اعتقادی، مذهبی، برگزاری دوره های مفاهیم آشنایی با سیره اهل بیت(ع) و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی از برنامه های این کانون است.

وی افزود: همچنین کانون به منظور تبدیل مسجد به پایگاه قرآنی اقدام به برگزاری کلاس های مختلف قرآنی شامل «روخوانی، رونخوانی، حفظ، مفاهیم، قصص قرآنی» برگزاری جلسات هفتگی آموزش قرائت قرآن کریم و تفسیر، جلسات هفتگی تفسیر نهج البلاغه، اجرای طرح تلاوت نور در هر شب و اهدای ثواب آن به شهدای محله به صورت مستمر کرده است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای مهارت های اعضای کانون، آموزش رایانه، زبان انگلیسی، خوشنویسی، طراحی با روغن، نقاشی، عروسک سازی، نقطه کوبی روی سفال، حجم سازی  در کانون در ایام اوقات فراغت برگزار شد، از طرفی برای اعضای نوجوان و جوان کانون دوره های مهارتی و هنری همانند خیاطی، چرم دوزی، دوره های آموزش خیاطی در زمینه چادردوزی و آموزش سرویس های آشپزخانه در مرحله مقدماتی و پیشرفته و دوخت مانتو و شلوار برگزار و در همین راستا چندین بازارچه در مسجد به منظور فروش محصولات تولیدی بانوان جهت حمایت از افراد برای ایجاد کسب و کار برپا  شد.

کاربر با اشاره به راه اندازی کارگاه خیاطی در جوار مسجد به عنوان یک کارگاه کوچک اقتصاد مقاومتی ویژه بانوان، گفت: کارگاه بافت قالی به منظور فروش فرش های دست بافت بانوان برای کمک به ساخت اعتاب مقدسه در عراق نیز راه اندازی شد.

 مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) با اشاره به برنامه های ورزشی کانون ابراز کرد: کلاس های ورزشی شامل شنا، تنیس، فوتسال، شطرنج، تکواندو، مسابقات لیگ فوتبال دستی از جمله برنامه های وزشی این کانون است، همچنین کانون به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام به اجرای طرح ملی «شنبه‌های با کتاب» کرده است و تلاش دارد که با این طرح کتاب مفید را برای نوجوانان و جوانان معرفی نماید.

کاربر با بیان اینکه کمک رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار یکی از برنامه های کانون است، تصریح کرد: ویزیت رایگان بچه های مسجد توسط پزشکان عمومی و متخصصان طب اسلامی، کمک رسانی به اقشار محروم در قالب توزیع بسته های معیشتی، تهیه و توزیع جهیزیه ویژه نوعروسان بی بضاعت با هدف تحقق ازدواج آسان بخشی از برنامه های این کانون در راستای کمک رسانی به اقشار محروم  است.

مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم(ع) برگزاری جلسات روشنگری و بصیرت افزایی با حضور کارشناسان خبره، مشاوره های حقوقی، برگزاری کارگاه های آموزشی اقتصاد مقاومتی، تربیت کودک و مقابله با آسیب های اجتماعی، برگزاری دوره های کتابداری و برگزاری برنامه شبی با شهدا را از دیگر برنامه های این کانون نام برد.