مدیران کانون‌های مساجد استان مرکزی حکم مسوولیت می گیرند
مديران کانون‌هاي مساجد استان مرکزي حکم مسووليت مي گيرند

مدیران کانون‌های مساجد استان مرکزی حکم مسوولیت می گیرند

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي گفت: مديران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد اين استان با هدف تبيين جايگاه مسووليتي در حوزه دين و مسجد حکم مي‌گيرند.
شناسه خبر : 52815 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۳

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: صدور حکم مسؤوليت مديران‌مسوول در گذشته مرسوم نبوده و در دوره جديد تصميم بر اعطاي ابلاغ مسؤوليت قرار گرفته و هم اکنون براي ۴۰ نفر مدير، اين احکام صادر شده است.

وي با بيان اينکه فرآيند اعطاي حکم‌ها به مديران کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي آغاز شده، افزود: چنين اقدامي با رويکرد تبييني و مسؤوليتي، همچنين بسط سازماندهي و بهينه سازي کار تشکيلاتي هدفمند در حوزه مساجد انجام مي‌شود که به فعاليت مديران مسؤول رسميت مي بخشد.

انقاني گفت: مسؤولان کانون‌هاي مساجد در جهت انجام فعاليت‌هاي فرهنگي و مذهبي بايد همکاري و تعامل لازم را با عوامل اجرايي مسجد، تحت نظارت امام جماعت و با هماهنگي هيأت امناي مسجد داشته باشند.

مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان مرکزي تصريح کرد: در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خدمات فرهنگي و مذهبي متنوعي به جوانان و نوجوانان ارائه مي‌شود، و در جهت جذب جوانان به مساجد به عنوان پايگاه‌هاي ديني و ترويج احکام اسلامي فعاليت‌هاي فرهنگي، ديني، کتابخانه اي، نرم افزاري، فناوري و دوره‌هاي آموزشي مختلف در اين کانون‌ها ارائه مي‌شود.

انقاني بيان کرد: شبکه سازي نيروي انساني کارآمد، متعهد و متخصص در حوزه دين و مسجد از جمله اهداف و شاخص‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است.

به گفته وي، بيش از ۶۰۰ کانون فرهنگي هنري مسجد در سطح استان مرکزي فعاليت دارند که هر يک از اين کانون‌ها در پيشبرد برنامه‌هاي فرهنگي با رويکرد مسجد محوري فعاليت‌هاي شاخصي انجام داده اند.