سخنگوی فرهنگی در دولت سیزدهم منصوب شود
سخنگوي فرهنگي در دولت سيزدهم منصوب شود
مدیرعامل شرکت تولیدی حجاب و عفاف در خراسان جنوبی و فعال مسجدی:

سخنگوی فرهنگی در دولت سیزدهم منصوب شود

صلاحي از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواستار پيگيري انتصاب سخنگوي فرهنگي در دولت سيزدهم شد و براي بسط و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در گام نخست، الزام کارمندان دولت به رعايت قانون حجاب و عفاف و اعمال قانون با متخلفان را مطالبه کرد.
شناسه خبر : 52700 تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، هاشم صلاحی عصر (۱۲ آبان) در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان حوزه قرآن و مسجد استان اظهار کرد: از برخورد انقلابی استاندار خراسان جنوبی پیرامون حواشی ضدفرهنگی چند روز گذشته که در بیرجند اتفاق افتاده بود، قدردانی می‌کنیم.

نماینده بنیاد علوی در خراسان‌جنوبی و مدیرعامل شرکت فرهنگی تولیدی حجاب و عفاف مشکات در استان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه عفاف و حجاب با همکاری اداره کل و فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: حدود ۲۰ میلیارد تومان در حوزه مد و لباس و پوشاک اسلامی از طرف بنیاد علوی تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان کارسازی سه میلیارد تومان تسهیلات برای نوشت‌افزار با هدف تقویت هویت ایرانی و اسلامی که البته هنوز پرداخت آن انجام نشده است، ادامه داد: سه فروشگاه عرضه ملزومات عفاف و حجاب برای دسترسی مردم در سه شهرستان بیرجند، طبس و قاین ایجاد شده است.

صلاحی با اشاره به اخذ نمایندگی پادرچه چادر مشکی حجاب شهرکرد در استان خراسان جنوبی، افزود: در همین راستا چادر با قیمت مناسب در بازار استان عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرهنگی تولیدی حجاب و عفاف مشکات با بیان مصرف سالانه ۱۰۰ میلیون متر پارچه چادر مشکلی در کشور اما کارخانه شهرکرد ۱۰ میلیون متر می‌تواند تولید کند، گفت: با توجه به همجواری خراسان جنوبی با افغانستان و اشتراکات دینی و فرهنگی زمینه ایجاد کارخانه تولیدی پارچه چادر مشکلی در استان وجود دارد که نیازمند پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری انتصاب سخنگوی فرهنگی در دولت سیزدهم شد و در ادامه برای بسط و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در گام نخست، الزام کارمندان دولت به رعایت قانون حجاب و عفاف و اعمال قانون با متخلفان را مطالبه کرد.

علی مرتضوی- نماینده چاپ و نشر استان نیز در این دیدار خواستار تأمین کاغذ یارانه‌ای در حوزه چاپ کتاب شد و گفت: در حوزه کانون‌های آگهی و تبلیغات هم متاسفانه برخی ادارات خودشان کانون تبلیغات شدند و در استان با توجه به اینکه صنعت بزرگی نداریم موجب شده کانون‌های آگهی و تبلیغات پیشرفت خاصی نداشته باشند و در تأمین هزینه‌های اولیه خود هم با مشکل مواجه هستند.