مخاطب شناسی ضرورت کار تربیتی کانون های مساجد است
مخاطب شناسي ضرورت کار تربيتي کانون هاي مساجد است
در گردهمایی کانون‌های تربیت‌محور مطرح شد؛

مخاطب شناسی ضرورت کار تربیتی کانون های مساجد است

مفسر قرآن و نويسنده کتاب گفت: مديران و تيم اجرايي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد براي انجام فعاليت هاي تربيت يبايد مخاطب شناس باشند.
شناسه خبر : 52505 تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۱۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «اصغر طاهر زاده» در گردهمایی مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری منتخب تربیت محور کشور، به میزبانی استان اصفهان اظهارداشت: مخاطب شناسی یکی از اصول و پیش نیازهای کار تبلیغی و تربیتی است تا بتوانیم بازدهی و بارخورد خوبی را بدست آوریم.

مفسر قرآن و نویسنده کتاب با اشاره به اینکه در مساجد این مولفه حائز اهمیت است، تصریح کرد: مدیران و تیم اجرایی کانون های فرهنگی و هنری مساجد برای انجام فعالیت های تربیت یباید مخاطب شناس باشند.

وی ادامه داد: جوان امروز با نسل گذشته در دریافت مفاهیم دینی و ارزشی بسیار متفاوت هستند و قادر به ارائه یک الگوی یکسان برای تبلیغ نخواهیم بود.

طاهر زاده با بیان اینکه تفکر و دیدگاه جوان امروز با گذشته متفاوت است، افزود: جوان دیروزی با نگرش و باورهای خود به راحتی زندگی می کرد ولی امروز نسل جدید سوالات و دیدگاه های متفاوتی در مقایسه با دوران گذشته دارند.

وی اضافه کرد: مدرس و مسئول تربیتی امروز باید بیشتر مطالعه کند و دانش خود را متناسب با نیاز جوان افزایش دهد تا بتواند در کار خود موفق و پاسخگوی سوالات باشد.

استاد و مفسر قرآن بر لزوم تکمیل اطلاعات و به روز رسانی دانش تاکید کرد و اذعان داشت: هرچقدر با مفاهیم و نیازها بیشتر آشنا باشیم در کار تربیتی نیز موفق تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در معرفی پروردگار برای نسل جدید باید به گونه ای رفتار کنیم که خودش حضرت حق را بشناسد، خاطرنشان کرد: نوع معرفی امروز ما با گذشته تغییر کرده و نمی توانیم همان مدل ۳۰ سال پیش را در نظر داشته باشیم.

طاهر زاده بیان منطقی و عقلانی را لازمه تبلیغ و تربیت بیان کرد و گفت: باید عقل دلایل ما را بپذیرد تا نوجوان و جوان بپذیرد که این دلایل واقعیت دارد.