زمینه حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود
زمينه حضور بيشتر کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود

زمینه حضور بیشتر کودکان و نوجوانان در مسجد فراهم شود

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: زمينه حضور بيشتر کودکان و نوجوانان در مسجد با پيش بيني و اجراي برنامه و طرح هاي جذاب فراهم شود.
شناسه خبر : 52276 تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «زهرا شیخی» با حضور در محل برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مجتمع صائب اصفهان اظهارداشت: زمینه سازی برای حضور قشر کودک و نوجوان در مسجد ضرورت دارد تا در سنین اولیه زندگی خود با این فضای معنوی آشنا شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: این زمینه سازی مستلزم پیش بینی و اجرای برنامه و طرح های فرهنگی توسط کانون های فرهنگی و هنری مساجد و همکاری هیات امنا و خادم مسجد است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان دهه های ۶۰ با نقش مساجد در دوران دفاع مقدس آشنا هستند، تصریح کرد: مدیران امروز همان کودکان گذشته هستند که به جایگاه مسجد پی برده اند و امروز نیز باید برای قشر کودک و نوجوان سرمایه گذاری کرد.

شیخی با بیان اینکه مسجد تنها مرکز اقامه نماز و اعمال عبادی نیست، خاطرنشان کرد: احیا کارکردهای این مرکز معنوی و فرهنگی امکان رفع بسیاری از مشکلات جامعه را فراهم می سازد.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی، آموزش و آگاهی بخشی به مردم از ظرفیت مساجد تاکید کرد و اذعان داشت: در دوران حکومت نبی اکرم(ص) نیز موضوعات آموزشی و اطلاع رسانی از مساجد انجام می شد و امروز باید در این خصوص سرمایه گذاری کرد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآورشد: علم آموزی تنها وابسته به مدرسه و دانشگاه نیست بلکه مساجد نیز شانیت بالایی در آموزش و توسعه علمی دارند.

وی خاطرنشان ساخت: همه برای تقویت جایگاه مسجد نقش داریم که مجلس و دولت در این راستای به دنبال توسعه زیرساخت ها و رفع نیازهای فرهنگ و هنر مساجد هستند.

شیخی به ظرفیت مساجد اصفهان اشاره کرد و گفت: بهترین و زیباترین معماری ها را در مساجد اصفهان شاهد هستیم و مردم اصفهان نسبت به این مراکز دینی از گذشته تا به امروز توجه ویژه ای داشته اند.