کانون های فرهنگی هنری در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کرده است
کانون هاي فرهنگي هنري در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کرده است
فرماندار نهبندان:

کانون های فرهنگی هنری در جذب جوانان به مساجد موفق عمل کرده است

ايرواني با بيان اينکه کانون هاي فرهنگي هنري منابع مالي اندکي دارند اما در جذب نوجوانان و جوانان به مساجد موفق عمل مي کنند، گفت: بيش از سه ميليارد تومان به مساجد نهبندان براي تعمير و تجهيز کمک کرديم.
شناسه خبر : 52244 تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی شامگاه (18 مهر) در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) نهبندان اظهار کرد: مطالبه گری مردم در مساجد شهر مرده را زنده و به توسعه شهرها کمک می کند.

فرماندار نهبندان با اشاره به تفاوت محله، شهر و استان اسلامی با شهر و محله های غربی و شرقی، گفت: تفاوت این دو از جنس اسلامی است در یک محله اسلامی باید کادر سازی نیروی خدماتی، مهارتی و ... را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر روزی از مسجد؛ اخلاق اسلامی و موضوعات دیگر را صادر کردیم موفق هستیم.

ایروانی گفت: دین اسلام آمده تا یک روش خاص زندگی را به ما بیاموزد لذا ما در هر شهر و محله ای باید الگوی خاصی از جنس انبیاء و اولیای الهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 160 هکتار زمین در طرح نهضت ملی مسکن در شهرها واگذار کردیم، گفت: 30 کیلومتر لوله گذاری در نهبندان و شوسف در راستای زیرساخت های در دستور کار است، همچنین تا پایان سال زیرساخت های سایت های مسکن ملی همانند آب و برق کامل درصد انجام می شود، که نشان از خدمات خوب دولت سیزدهم است.

فرماندار نهبندان در ادامه افزود: 45 دانش آموز نهبندانی در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه های عالی رتبه آوردند که این سرمایه اجتماعی ما است و باید آن در آینده شهرستان قدر بدانیم.

وی گفت: محله گردی بر محوریت مساجد در نهبندان مصوباتی را داشته است، مسجد یک امام محله دارد و بسیج و کانون فرهنگی و هنری دو بال یک مسجد هستند که اگر این دو بال فعال باشند بسیاری از مشکلات محله رفع می شود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری منابع مالی اندکی هم دارند اما در جذب نوجوانان و جوانان موفق عمل می کنند، افزود: بیش از سه میلیارد تومان به مساجد نهبندان برای تعمیر و تجهیز کمک کردیم.

ایروانی در پایان خواستار جمع آوری مطالبات مردم در مسجد شد و گفت: مساجد متعلق به مردم و مدیریت شهری است و نقش شهردار مهم است.