تبیین رویدادهای ماه ربیع الاول سرفصل نشست هم اندیشی مدیران ارشد مساجد استان البرز
تبيين رويدادهاي ماه ربيع الاول سرفصل نشست هم انديشي مديران ارشد مساجد استان البرز

تبیین رویدادهای ماه ربیع الاول سرفصل نشست هم اندیشی مدیران ارشد مساجد استان البرز

مدير ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان البرز توجه به ارزش هاي ديني و ايماني را مهمترين محور حرکت، پويايي و احياء کارکردهاي مساجد عنوان کرد و آمادگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را طي اين نشست براي برپايي هرچه بهتر اعياد ربيع اعلام کرد.
شناسه خبر : 51566 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز، طي نشست هم انديشي و هم افزايي که سه شنبه 25 شهریور در ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز برپا شد، مديران ارشد فرهنگي استان البرز به تبادل نظر در خصوص گراميداشت رويدادهاي ماه ربيع الاول پرداختند. 

 

ماه ربیع از روزهای خاصه و الهی خداوند است که خداوند در آن رویدادهای ارزشمندی را قرار داده است که اولی آن ها میلاد با سعادت حضرت محمدمصطفی(ص) است، جشن و سرور در میان مسلمانان در ماه ربیع با هدف تبیین حقیقت آیین اسلام مورد توجه قرار می گیرد و همگان بر سر سفره رحمت الهی می نشینند و از آن بهره مند می گردند.

 

مساجد به عنوان مهمترین جایگاه و خاستگاه الهی همواره بستر مهمی برای تبیین ارزش های الهی و دینی هستند از این رو متولیان فرهنگی استان البرز طی نشست هم اندیشی به تبادل نظر و هم افزایی در رابطه با ایجاد بسترهای مناسب به منظور گرامیداشت این ایام پرداختند. 

 

توزیع گوشت قربانی میان افراد کم برخوردار، برپایی ویژه برنامه های فرهنگی و هنری، برپایی همایش ها و آیین های ملی و مذهبی با محوریت مسجد از جمله مطالبی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت. 

 

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز توجه به ارزش های دینی و ایمانی را مهمترین محور حرکت، پویایی و احیاء کارکردهای مساجد عنوان کرد و آمادگی کانون های فرهنگی هنری مساجد را طی این نشست برای برپایی هرچه بهتر اعیاد ربیع اعلام کرد. 

 

مدیر امور مساجد استان البرز، مدیر حوزه های علمیه استان البرز، مدیر بنیاد مهدویت استان البرز، مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز، مدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در این نشست هم اندیشی و هم افزایی حضور داشتند.