اقامه نماز باران در «مسجد الرحمن» سیدنی
اقامه نماز باران در «مسجد الرحمن» سیدنی

اقامه نماز باران در «مسجد الرحمن» سیدنی

مسجد «الرحمن» در سیدنی استرالیا میزبان مسلمانان برای اقامه نماز باران به منظور رفع خشکسالی بود.
شناسه خبر : 871267 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «sbs»، مسلمانان در جنوب غربی سیدنی نماز باران را برای نزول رحمت الهی در مسجد «الرحمن» این شهر اقامه کردند.

 

مسجد الرحمن که اقامه نماز باران را ترتیب داده است از همه مردم خواست تا قبل از نماز به مدت سه روز برای از بین رفتن خشکسالی روزه بگیرند.

 

«یوسف نبها»، امام مسجد الرحمن در این باره گفت: ما نماز باران را به خاطر برون رفت از خشکسالی و شرایط سختی که اکنون در آن زندگی می کنیم، اقامه کردیم.

 

وی افزود: ما تلاش می کنیم تا در این بحران و سختی در کنار مردم باشیم تا علاوه بر کمک به آنها منعکس کننده جنبه انسان دوستانه دین خود باشیم.

 

امام مسجد الرحمن سیدنی همچنین گفت: ما باید وظیفه واقعی شهروندی خود را برای کمک به مردمی که در این کشور زندگی می کنند، انجام دهیم.

 

نوامبر سال گذشته نیز مسجد الرحمن، هزار دلار را به خدمات اطفای حریق و افراد و مکان هایی که در نتیجه آتش سوزی دچار آسیب شده اند، اختصاص داد.

 

مسئولان این مسجد همچنین برای نشان دادن حمایت خود به صلیب سرخ استرالیا رفتند تا با اهدای خون و پول به همنوعان خود کمک کنند.

 

در حال حاضر بیش از 500 هزار مسلمان در استرالیا زندگی می کنند.

 

گفتنی است، گرایش به اسلام در میان بومی های استرالیا به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است و این مسئله به علت عملکرد مسلمانان و تعامل سازنده آنها با فرهنگ و تمدن این کشور است.

 

پایان پیام/ 7