آماده کردن ۱۰۰۰ مسجد قاهره برای پخش هماهنگ اذان
آماده کردن ۱۰۰۰ مسجد قاهره برای پخش هماهنگ اذان

آماده کردن ۱۰۰۰ مسجد قاهره برای پخش هماهنگ اذان

وزیر اوقاف مصر اعلام کرد: تا پایان ماه جاری، یک هزار مسجد قاهره آماده پخش یکپارچه اذان می‌شوند. هماهنگی با موسسه‌های دینی رسمی کشور در این باره صورت گرفته است.
شناسه خبر : 871222 تاریخ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون ها مساجد به نقل از «الوفد»، «مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر مقابل کمیته امور خارجی پارلمان این کشور گفت: هماهنگی های لازم میان وزارتخانه، الازهر و دارالافتاء برای پخش اذان یکپارچه صورت گرفته و مقرر است کسی در امور اختصاصی دیگری دخالتی نداشته باشد.

 

وی افزود: الازهر وظیفه آموزشی و اوقاف وظیفه مدیریت مساجد را بر عهده دارد و به همین دلیل قرار شده تا اذان یکپارچه باشد و وزارتخانه اوقاف با یکی از شرکت های مربوطه در مورد انجام این کار هماهنگی های لازم را انجام داده است.

 

مختار جمعه تصریح کرد: کارهای نهایی پخش اذان یکپارچه در یک هزار مسجد تا پایان ماه جاری انجام می شود و این مساجد آماده پخس اذان یکپارچه می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه مکان جغرافیایی در زمان اذان تاثیر دارد، گفت: هر مکان جغرافیایی اذان خود را پخش می کند.

 

وزیر اوقاف مصر در ادامه بر وحدت خطبه های یکپارچه جهت انتشار افکار میانه روانه تاکید کرد و گفت: خطابه های دینی بر روی جوانان متمرکز است و آنان را به عشق وطن و نیکی به والدین تشویق می کند.

 

جمعه همچنین نسبت به خطبه های افراطی هشدار داد و گفت: خطابه های دینی افراطی همه را به خطر می اندازد.

 

وی در پایان تاکید کرد: پخش یکپارچه اذان و خطبه ها نیازمند توجه وزارت اوقاف است و هماهنگی با موسسه های دینی رسمی در کشور در این زمینه صورت گرفته است.

پایان پیام/ 43