عشق به امام رضا (ع) شیعه و سنی نمی شناسد/ قدم های همدل زنان روستای کوشکی ترکمن در سالروز شهادت امام مهربانی ها
عشق به امام رضا (ع) شيعه و سني نمي شناسد/ قدم هاي همدل زنان روستاي کوشکي ترکمن در سالروز شهادت امام مهرباني ها
به همت کانون عاشقان ولایت؛

عشق به امام رضا (ع) شیعه و سنی نمی شناسد/ قدم های همدل زنان روستای کوشکی ترکمن در سالروز شهادت امام مهربانی ها

زنان شيعه و اهل تسنن روستاي کوشکي ترکمن مانه و سملقان، سالروز شهادت امام رضا عليه السلام را با اقدامي همدلانه به سوگ امام مهرباني ها نشستند.
شناسه خبر : 51445 تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۲۲:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ «زهرا زرین فر» مدیر کانون فرهنگی هنری "عاشقان ولایت" مسجد حضرت امیر المومنین علیه السلام  روستای کوشکی ترکمن ازتوابع شهرستان مانه و سملقان،  با مشارکت  «صانعی"، از زنان فعال مسجد و عضو شورای اسلامی روستا،  زنان این روستا که هم شیعه و هم اهل تسنن را در همزیستی مسالمت آمیزی گرد هم آورد و برنامه های عزاداری ایام ماه صفر برگزار شد.

 

وی پخت آش و حلوای نذری در این ایام به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا علیه السلام  را اعلام کرد و گفت: تلاش کردیم تا با حضور و همراهی همه زنان روستا این برنامه ها برگزار شود و آش طبخ شده بین اهالی روستا توزیع شد.

زرین فر، تشکیل حلقه قرآنی و قرائت جزء خوانی قرآنی توسط بانوان این روستا را  در ایام پایان ما صفر اعلام کرد و گفت: عزاداری ها به طور مستمر و به صورت جلسات قرآنی و مصیبت خوانی با حضور خواهران برگزار شد.

وی همراهی و همدلی بانوان کوشکی ترکمن را از ویژگی های بارز برنامه ها ی فرهنگی و مسجدی این کانون و مسجد این منطقه عنوان کرد و گفت: در روزهای اخیر به همت برنامه سازان شبکه اترک و برنامه "سلام آبادی" قابلیت های بانوان و فعالیت های این روستا به ویژه فعالیت های فرهنگی آن در قالب مستندی تلویزیونی تهیه و از این شبکه پخش شد.

وی همچنین تاکید کرد: حضور بانوان و فعالیت های آنان باعث رونق مسجد و فعالیت های مسجدی در این روستا شده است.

 

پایان/