برپایی موکب عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر/ اعزام ۱۰۰ نفر زائر اولی به زیارت اربعین
برپايي موکب عزاداري در روزهاي پاياني ماه صفر/ اعزام ۱۰۰ نفر زائر اولي به زيارت اربعين
به همت بچه های مسجد صورت می گیرد؛

برپایی موکب عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر/ اعزام ۱۰۰ نفر زائر اولی به زیارت اربعین

حجت‌الاسلام خاوري از برپايي موکب عزاداري به همت کانون فرهنگي هنري «شهيد باکري» در ايام دهه پاياني ماه صفر خبر داد و گفت: اطعام عزاداران و برگزاري يادواره شهدا از برنامه‌هاي اين موکب است.
شناسه خبر : 51257 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام«جمشید خاوری» از برگزاری عزاداری دهه پایانی ماه صفر در روستای سعیدآباد مرکزی رودبار جنوب کرمان به همت کانون شهید باکری خبر داد و گفت: این مراسم عزاداری با برپایی موکب عزاداری و  اطعام یک هزار نفر صورت گرفته و قرار است که یادواره شهدا نیز در این ایام برگزار شود.

 

برپایی موکب عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر/ اعزام ۱۰۰ نفر زائراولی به زیارت اربعین

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری مسجد صاحب الزمان(عج) رودبار جنوب کرمان بیان کرد: بسته های معیشتی نیز میان اقشار محروم و کم برخوردار در این ایام توزیع می شود. همچنان که در ایام اربعین موکب حضرت زینب(س) در مسیر کاروان جاماندگان اربعین حسینی که با پای پیاده به سمت امامزاده سید ابوالقاسم(ع) در حرکت بودند، راه اندازی شد و سه تُن و نیم هندوانه میان مردم توزیع شد.

 

 

برپایی موکب عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر/ اعزام ۱۰۰ نفر زائراولی به زیارت اربعین

 

برپایی موکب عزاداری در روزهای پایانی ماه صفر/ اعزام ۱۰۰ نفر زائراولی به زیارت اربعین

 

 

وی با اشاره به اعزام ۱۰۰ نوجوان و جوان زائراولی به کربلای معلی گفت: با مشارکت خیرین ۸۰ میلیون تومان برای اعزام زائر اولی ها اختصاص یافت.

 

حجت الاسلام خاوری یکی دیگر از برنامه های کانون درماه صفر را راه اندازی کارگاه های قصه گویی و مسابقات نقاشی دانست و بیان کرد: در این کارگاه ها، گوشه ای از زندگی و سیره حضرت رقیه (س) برای کودکان و نوجوانان بیان شد، تا آنها با زندگی سه ساله کربلا آشنا شوند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری با بیان اینکه تاکنون به کمک بچه های مسجد و با جلب اعتماد خیرین بیش از یک هزار خانواده نیازمند را در جنوب کرمان تحت پوشش قرار دارد، گفت: تاکنون به اشکال مختلف از جمله توزیع بسته های معیشتی، کمک هزینه درمان، تهیه جهیزیه، جشن ازدواج آسان، تهیه لوازم التحریر از آنها حمایت کرده است.

 

حجت الاسلام خاوری به دیگر برنامه های این کانون در محور خدمات اجتماعی اشاره کرد و افزود: به همت خیران بخشی از هزینه های درمان ۳۰ بیمار صعب العلاج پرداخت شد و به ۱۰۰ بیمار سرطانی نیز کمک رسانی صورت گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری در مورد دیگر فعالیت های این کانون گفت: فراهم کردن بستر ازدواج آسان جوانان یکی از رویکردهای کانون است که در همین راستا در یک سال گذشته ۱۰۰ زوج جوان را به خانه بخت رفتند، تا در راستای سبک زندگی اسلامی و زندگی فاطمی تلاش شود.

انتهای پیام/