مسیر عشق؛ مبداء مسجد و مقصد حرم امام مهربانی/ نوجوانان کانون های مساجد خراسان شمالی راهی شدند
مسير عشق؛ مبداء مسجد و مقصد حرم امام مهرباني/ نوجوانان کانون هاي مساجد خراسان شمالي راهي شدند
گزارش دوم:

مسیر عشق؛ مبداء مسجد و مقصد حرم امام مهربانی/ نوجوانان کانون های مساجد خراسان شمالی راهی شدند

نوجوانان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي به عشق امام رضا عليه السلام قدم به راه جاده عاشقي گذاشتند.
شناسه خبر : 51153 تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۶:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ روزهای حزن و اندوه ماه صفر، نزدیک است، روزهایی که چهره عزا، تصویر هر مسلمان در سوگ نا تمام رحلت خاتم المرسلین و شهادت دو سلاله مطهرش است. نقش تماشا این روزها، جاده است و حکایت عاشقی و راه روشنی که دل تنگی ها را به ضریح درمانگر حضرت رضا علیه السلام متصل می کند، راهیان رفتن را انتخاب کرده اند برای رسیدن .

 

پرچم های قرمز و سیاه و گاهی سبز که "یا حسین" های عاشقی اش به رسم سوگ و عزا، در آبی آسمان بر صورت خورشید می نشیند، جاده  با صلوات ها و چای نذری موکب های بین راهی نمایشگاه سرسپردگی است.

 

موهبت اهل  خراسان شمالی بودن، نعمت بی نظیر در سایه همسایگی نور بودن است، در جوار منبع آرامش قد کشیدن است اینجا مسیرهای عاشقی از هر نقطه ای به رضای قلبی یا رضاها تکمیل می شود، نوجوانان کانون های مساجد استان خراسان شمالی به یاری تربیت مسجدی و در قالب هیئت های فرهنگی و مذهبی،  پای ثابت این مسیرهستند، گرما و رنج پیاده رفتن و مسافت را پشت سر گذاشته اند و عاشقانه با پرچم های عاشقی یا ثارالله و یا علی بن موسی الرضا ها راهی حرم  امام مهربانی شدند.

«زهرا نوری» رابط کانون فرهنگی هنری امام علی علیه السلام  روستای قِلی  از توابع شهرستان جاجرم، با ارسال عکس ها و ویدئوهای مختلف از روایت عاشقانه های نوجوانان این روستا خبر داد و گفت: نوجوانان مسجدی در قالب هیئت انصارالمهدی عجل الله تعالی فرج الشریف و با هدایت امام جماعت حجت الاسلام قنبری، کبوتران آسمان جاده امام رضا شدند.

 

«نجفعلی تاتار» مدیر کانون فرهنگی هنری "اندیشه و ادب" روستای اسفید شهرستان بام و صفی آباد از دلهای بزرگ کاروان کوچک "مسیر عشق" این روستا به سمت حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خبر داد و گفت: این کاروان خانوادگی است و نوجوانان همراه والدین خود طی روزهای گذشته  همراه شدند و مسیر روستا تا حرم مطهر رضوی را طی می کننند.

 

«شادی حسن  پور»  مدیر کانون فرهنگی هنری امام جواد علیه السلام روستای چهار برج اسفراین نیز تصاویری از عزم بانوان این روستا  و قدم های عاشقی شان ارسال کرده و خبر از کاروان پیاده زائران رضوی این روستا داده است.

وی همچنین اعلام کرد: جمعی از بانوان در قالب کاروانی با قدم های پیاده راهی جاده حرم امام رضا علیه السلام شدند.

 

موکب اهالی مسجد روستای بیدگ  از توابع شهرستان بجنورد به زائران حرم رضوی در مسیر جاده مانه وسملقان به بجنورد  در گردنه امین الله خدمت  رسانی  می کند، «صادق ترابیان»،  مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم المرسلین مسجد  این روستا روستا است که فعالان مسجدی و نوجوانان و جوانان مسجد را در این موکب گرد هم آورده بود.

 

«رسول  حاجی محمد خانی» مدیر کانون فرهنگی هنری شاهد روستای سارمران  اسفراین نیز از  کاروان  عاشقی این روستا ببا پای پیاده به سمت مشهد مقدس خبر داد و گفت: چند تن از بانوان این روستا همراه اهالی روستای درپرچین اسفراین به سمت حرم مطهر رضوی به راه افتادند.

 

 

«سیاوش جنتی» مدیر کانون فرهنگی هنری آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بجنورد  به موکب سلامت، با هدف خدمت رسانی به زائران حرم مطهر رضوی ویژه ایام عزاداری پایان ماه صفر، به همت جوانان و فعالان این اشاره کرد و در این باره توضیح داد: این موکب در مسیر جاده بجنورد به مشهد و در منطقه حصار گرمخان برپا شد.

وی خدمت رسانی به زائران و کاروان های عازم حرم حضرت ثامن الحجج علیه السلام را هدف برپایی این موکب نام برد و گفت: علاوه بر پذیرایی از زائران، خدمات درمانی نیز در این موکب ارائه شد.

 

برنام های دیگری هم تدارک دیده شده که می توان  برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب "جوانمرد" جلد یکم، "در امتداد ظهور" و نیز مسابقه  عکاسی "همسفر اربعینی ام"  علاوه بر اسکان و پذیرایی موکب های اهالی مسجد، از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام پر سوز و گذار و عزاداری پایان ماه صفر را نام برد و مرور کرد.

 

پایان/