شوق دل های مانده در دلتنگی مشایه؛ از پیاده روی جاماندگان تا عزم جهادی برای آبادانی روستا
شوق دل هاي مانده در دلتنگي مشايه؛ از پياده روي جاماندگان تا عزم جهادي براي آباداني روستا
به مناسبت اربعین حسینی؛

شوق دل های مانده در دلتنگی مشایه؛ از پیاده روی جاماندگان تا عزم جهادی برای آبادانی روستا

فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي با برنامه هاي فرهنگي و جهادي تدارک ديده شده ويژه ايام اربعين حسيني، به سوگ حضرت سيد الشهدا عليه السلام نشستند و به تو از دور سلام ها دادند.
شناسه خبر : 51080 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ اربعین حسینی فرا رسید و جمعی در راه مشایه نجف را به کربلای حسین علیه السلام پیمودند و گروهی اینجا به سوگ شهدای واقعه عاشورا نشستند و با عزا و سوز مصایب حضرت زینب کبری سلام الله علیها و کاروان کربلا همدل شدند، دل را روانه کردند واز شهر ودیار خود  به مولای شهیدشان سلام دادند و سوگواری کردند.

*حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  به برگزاری دو پویش رقابتی  که پیش از این نیز فراخوان آن اطلاع رسانی شده بود، اشاره کرد و گفت: پویش "من و همسفر اربعینی ام"  در قالب مسابقه عکاسی با موبایل طراحی شده و علاقمندان می بایست عکس های خود را از پیاده روی اربعین تا تاریخ 20 شهریور ماه  به شماره  09201377029 در پیام رسان ایتا ارسال کنند.

وی همچنین توضیح داد:  پویش کتابخوانی  "در امتداد ظهور" از دو کتاب  "پرسمان حسینی" شامل 352 پرسش و پاسخ کوتاه  درباره امام حسین (ع) و پیوند آن امام همام با  امام مهدی(عج)  و نیز  "دو کشتی نجات" که هر دو مجموعه  تألیف «محمد یوسفیان»  و از سوی موسسه مهدی موعود (عج) شهر قم منتشر شده است.

حجت الاسلام پاکدامن، در ادامه و با توضیح بیشتر گفت: فایل پی دی اف  کتاب ها و سوالات مسابقه در دو کانال  @bm_nkhsh  و  @bachehayemasjednkh    بارگذاری و در دسترس است و علاقمندان می توانند با مطالعه یکی از دوکتاب مذکور و پاسخ به سوالات در مسابقه شرکت کنند.

 

وی در تکمیل اطلاعات ارائه شده در این خصوص  افزود: 25 شهریور ماه جاری  مهلت شرکت در این مسابقه اعلام شده  و علاقمندان  می بایست عدد گزینه پاسخ های صحیح  را از چپ به راست  در قالب عدد 9 رقمی به شماره 10000012 پیامک کنند.

وی خدمت رسانی  موکب  شهدای باب الرضای بجنورد از روز اربعیت به مدت پن روز در نجف به کاروان ها و زائران عتبات عالیات، برگزاری پیاده روی جاماندگان در نقاط مختلف شهری و روستایی، گروه های جهادی و خدمت رسانی به مناطق محروم، رونق روضه های خانگی به همت اهالی مسجد و کانون های برگزاری نشست های بصیرتی از اهم برنامه ها انجام شده به مناسبت اربعین حسینی تاکنون  می توان نام برد.

 

*«حمیده مهدی پور»، مدیر کانون فرهنگی هنری "جوانان قمر بنی هاشم علیه السلام"  مسجد جامع روستای باغچق بجنورد از همت اهالی مسجدی این روستا به ویژه بانوان فرهنگی و دلباخته امام حسین علیه السلام گفت و افزود:  پیاده  جاماندگان، صبح روز اربعین از مقابل مسجد جامع این روستا به مقصد امام زاده محمدرضا علیه السلام روستای لنگر بجنورد  انجام گرفت.

 وی همچنین گفت: این پیاده روی برای دومین سال پیاپی انجام می شود، که با برگزاری مراسم عزاداری و مداحی و سینه زنی، قرائت دعای پرفیض زیارت اربعین امام حسین علیه السلام، سخنرانی و اقامه نماز ظهر و عصر همراه بود.

*«خدیجه صحرایی»، مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت امیرالمومنین علیه السلام  مسجد محمد رسول الله (ص) شهرک روستایی امام رضاعلیه السلام شیروان از برگزاری اردوی پیاده روی روزاربعین بسمت بقعه متبرک امام زاده عبدالله علیه السلام درفاصله ۵کیلومتری این روستا خبر داد و گفت: این پیاده روی با قرائت دعای پر فیض زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین و نیز عاشورا و روضه و مرثیه خوانی همراه بود.

*«ربابه علی پور»، رابط کانون فرهنگی هنری "چراغ هدایت"، مسجد قمر بنی هاشم علیه السلام صفی آباد از برگزاری نشست های بصیرتی همراه با روضه و مراسم سینه زنی و عزاداری به همت خواهران مسجدی  و به مناسبت اربعین حسینی در این مسجد خبر داد.

*«زهرا زرین فر» مدیر کانون فرهنگی هنری "عاشقان ولایت" مسجد حضرت امیر المؤمنین علیه السلام روستای کوشکی ترکمن شهرستان مانه و سملقان  از برگزاری مراسم عزاداری و جلسات جزء خوانی قرآن به همت خواهران مسجد در این روستا خبر داد و گفت: این جلسات از یکهفته پیش از اربعین حسینی به طور مرتب  و روزانه برگزار شد.

وی برگزاری مسابقه نقاشی در جوار مزار شهدای روستا را نیز به برنامه های اربعین افزود.

 

 

*«حیدر آذرسا» مدیر کانون فرهنگی هنری "مقاومت" مسجد علی بن ابیطالب علیه السلام روستای شهید علی آذرسای بجنورد از راه اندازی موکب " منتظران  مهدی(عج)" با هدف  خدمت رسانی به عزاداران حسینی و  به همت جوانان مسجدی این روستا خبر داد.

*«حامد قشلاقی» مدیر کانون فرهنگی هنری "مهدویت" مسجد جامع روستای علی آباد بجنورد نیز از تشکیل گروه جهادی متشکل از اهالی مسجد، و تعمیر و بازسازی خانه عالم روستای علی آباد خبر داد و گفت: این حرکت جهادی همزمان با اربعین حسینی انجام گرفت.

 

*«غلامحسن امیری» مدیر کانون فرهنگی هنری محبان الرزهرا سلام الله علیها  اسفراین نیز علاوه بر اعلام برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری ویژه اربعین حسینی،  از همت خیران این کانون،  تهیه بسته های معیشتی و گوشت نذری ویژه خانواده های نیازمند خبر داد.

 

*حجت الاسلا «رضا جواهری » مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد انقلاب بجنورد نیز از برپایی موکب خدمت رسانی به  زائران پیاده حرم رضوی خبر داد و گفت: این موکب از رو زاربعین حسینی تا پایان صفر در محل پارک باباامان بجنورد خدمت رسانی می کند.

*«میلاد قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری پنج تن آل عباء بجنورد نیز از برپایی موکب خدمت رسانی به نام شهید امنیت شهید «حسن وحیدی» به عزاداران در اربعین حسینی  توسط نوجوانان و جوانان این مسجد خبر داد.

 

*«سجاد مرگان» مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر غلامان از برگزاری پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مراسم به همت جوانان و  اهالی مسجدی این شهر و با محوریت امام جمعه شهر غلامان برگزار شد که با نوحه خوانی و مرثیه همراه بود.

وی در ادامه برپایی موکب های خدمت رسانی به همت جوانان از ویژگی های بارز و جلوه های دیدنی مراسم فوق نام برد.

 

برگزاری مسابقه نقاشی، برگزای محافل عزاداری و سوگواری در مساجد و همچنین رونق روضه های خانگی،  تلاش برای تشکیل کاروان های پیاده روی به مقصد حرم مطهر رضوی ویژه ایام عزاداری پایان صفر را می توان به دیگر فعالیت های انجام شده از سوی کانون های مساجد خراسان شمالی  همزمان با اربعین حسینی نام برد.

 

پایان/