خدمات‌رسانی 13 کانون مساجد از خوزستان به زائران حسینی در عراق
خدمات‌رساني 13 کانون مساجد از خوزستان به زائران حسيني در عراق
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان خبر داد؛

خدمات‌رسانی 13 کانون مساجد از خوزستان به زائران حسینی در عراق

حجت‌الاسلام سميري، از خدمات‌رساني 13 موکب از کانون فرهنگي هنري مساجد خوزستان به زائران حسيني در عراق خبر داد و گفت: بيش از 70 کانون نيز در داخل استان در حال خدمات‌رساني به زائران هستند.
شناسه خبر : 50886 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد در اربعین حسینی اظهار کرد: با توجه به رویکرد ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مبنی بر هم‌افزایی در برنامه‌های فرهنگی هنری در مواکب کانون‌های مساجد و ایجاد یک کانون شاخص در هر استان جهت ارائه خدمات فرهنگی به زائران، ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان اقداماتی را در این زمینه انجام داده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، افزود: از استان خوزستان کانون فرهنگی هنری طریق‌القدس بستان به عنوان کانون شاخص معرفی شده و با نام موکب انصارالحسین (ع) فعالیت می‌کند و همه تمهیدات لازم جهت خدمات‌رسانی به زائران برای آن اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه در این موکب علاوه بر کارهای فرهنگی هنری، اقداماتی از جمله اسکان، پارکینگ خودرو و غذا به زائران ارائه می‌شود، اضافه کرد: این موکب روزانه برای 200 خانوار با همکاری خانواده‌های مرتبط با موکب اسکان و 200 پارک خودرو فراهم کرده و حدود یک هزار پرس غذا در سه وعده توزیع می‌کند.

حجت‌الاسلام سمیری، با اشاره به اینکه در عراق نیز 13 کانون فرهنگی هنری مساجد از خوزستان در مسیر شهرهای نجف تا کربلا در قالب موکب به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند، ادامه داد: علاوه بر آن 70 کانون فرهنگی هنری در داخل کشور و در مرزهای شلمچه و چذابه و مسیر حرکت زائران حسینی از ورودی استان تا مرزها فراهم شده است.

وی یاد آور شد: یک سری کانون فرهنگی هنری مساجد نیز مدیریت برخی موکب‌ها را بر عهده گرفتند و با همکاری با سازمان عتبات عالیات استان، نزدیک به 400 خانوار را برای اسکان زائران حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

کلمات کلیدی: کانون هاي مساجد