توجه به همه ظرفیت‌های مساجد یک ضرورت است
توجه به همه ظرفیت‌های مساجد یک ضرورت است

توجه به همه ظرفیت‌های مساجد یک ضرورت است

امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه مسجد محل حل مشکلات و امورات اجتماعی ما بوده و بسیاری از مسائل و مراسمات نیز در مساجد برگزار می‌شوند، گفت: مساجد چند منظوره هستند و توجه و بهره گیری از همه ظرفیت‌های مساجد یک ضرورت است.
شناسه خبر : 1285191 تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، به روز جهانی مسجد اشاره و اظهار کرد: مسجد خانه خدا و مقدس‌ترین مکان‌ها روی کره زمین مساجد هستند.
 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه همه عالم، همه زمین‌ها و همه زمان‌ها مال خداوند است، گفت:مسجد مکانی مقدس و خانه خداوند بوده و پیامبر گرامی اسلام(ص) در نخستین گام بعد از هجرت از مکه به مدینه، مسجد احداث کرد که مرکز عبادت مردم باشد.


وی خاطرنشان کرد: مسجد یک مکان بسیار مهم در زندگی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تربیت عبادی مردم به محوریت مسجد صورت می‌گرفت.


آیت الله حسینی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص)در مدینه حکومت را در مسجد مدیریت می‌کرد، ادامه داد: خود پیامبر در مسجد مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و ... را مدیریت می کرد.


امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه اگر کار بر محور مسجد باشد برکت خواهد داشت، افزود: باید توجه خاصی به مسجد صورت گیرد و مساجد باید فعال و اثرگذار باشند.


وی با بیان اینکه از صدر اسلام پیامبر (ص) به ما یاد داده که مسجد باید در همه امورات در صدر، فعال و پویا باشد، یادآور شد: امام جماعت مسجد، هیئت مذهبی، کانون فرهنگی، هنری، پایگاه مقاومت و همه ارکان فعال باید مسجد را فعال و پویا نگه دارند.


آیت الله حسینی با اشاره به اینکه محیط اطراف مسجد باید مورد رصد قرار گیرد، آسیب‌ها شناسایی و مسجد پویا و فعال نگه داشته شود، اظهار کرد: کسانی که وارد مسجد می‌شوند ظرفیت‌های فراوانی دارند که می‌توان از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نمی‌شود مسجد باشد و افرادی در مسجد نماز بخوانند، ولی افراد فقیر، بیمار و نیازمندی در محله اطراف مسجد وجود داشته باشند.


وی با بیان اینکه مسجد باید بتواند مسائل و مشکلات حوزه اطراف خود را رصد، پیگیری و حل کند، افزود: در مرکز استان مراکز فرهنگی کم بوده و کمبود مسجد، فاطمیه، حسینیه و زینبیه داریم، مردم و مسئولان باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.


آیت الله حسینی بیان کرد: ما در زمینه‌های مختلف هزینه‌های فراوانی انجام می‌دهیم که می‌طلبد در زمینه توجه به مسجد و فعالیت‌ها و ساخت آن توجه لازم صورت گیرد.


امام جمعه شهر یاسوج ضمن اظهار تاسف از اینکه بخشی از مکان های پرجمعیت در شهر یاسوج و اطراف مسجد ندارند، ادامه داد: این همه ساخت و ساز صورت می‌گیرد، ولی به فکر ساخت و ساز مسجد، اماکن دینی، مذهبی و آخرت نیستیم.


وی با اشاره به اینکه مسجد محل حل مشکلات و امورات اجتماعی ما بوده و بسیاری از مسائل و مراسمات نیز در مساجد برگزار می‌شوند، اظهار کرد: مساجد چند منظوره هستند و توجه به همه ظرفیت‌های مساجد باید صورت گیرد.

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه مساجد صرفاً محل فاتحه خوانی نیست، گفت: باید به رفت و آمد در مسجد عادت کنیم و حتی نشستن در مسجد نیز ثواب دارد.


نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ارتباط با مسجد را سازنده دانست و گفت: در عالم آخرت چند چیز از انسان شاکی می‌شود که یکی از آنها مسجدی که در محله‌ای باشد و ما به آن رفت نداشته باشیم.

پایان پیام/ 82