شکل گیری شبکه عظیم توحیدی با ایجاد ارتباطات مردمی بین مساجد جهان اسلام
شکل گيري شبکه عظيم توحيدي با ايجاد ارتباطات مردمي بين مساجد جهان اسلام
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور:

شکل گیری شبکه عظیم توحیدی با ایجاد ارتباطات مردمی بین مساجد جهان اسلام

خورشيدي با بيان اينکه ارتباطات مردمي بين مساجد جهان اسلام، مراودات فرهنگي ميان ملل را به دنبال دارد گفت: با شکل گيري پيمان اخوت ميان مساجد جهان اسلام شاهد شکل گيري شبکه عظيم توحيدي و ايماني خواهيم بود.
شناسه خبر : 50739 تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۱۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور،، امیرحسین خورشیدی، معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور امروز (دوشنبه، 30 مرداد) در نخستین اجلاسیه بین المللی مساجد جهان اسلام که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: این ستاد اقداماتی در راستای هماهنگی و مدیریت کانون های مساجد انجام داده و در ادامه نیز برنامه های مختلفی را در دست اقدام دارد.

 

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه  مردم در مدیریت و حکمرانی مسجد نقش کلیدی را ایفا می کنند تصریح کرد: همه برنامه های مرتبط با تنظیم گری و تسهیل گری بر محوریت این است که شاهد سهولت مدیریت و اداره مسجد توسط مردم مناطق و محلات باشیم.

 

خورشیدی با بیان اینکه رویکرد قرارگاه توسعه ارتباطات بین المللی ستاد هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ، شبکه سازی و ارتباط میان مساجد جهان اسلام است گفت: این موضوع بستر و پایگاه کلیدی برای ایفای نقش دینی و مذهبی و اندیشه ای را فراهم می کند که ریشه و عقبه آن به دوران صدر اسلام باز می گردد و تا عصر ظهور امتداد می یابد

 

وی با بیان اینکه بهترین و مؤثرترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی، مسجد است تصریح کرد: ارتباطات مردمی بین مساجد اگر شکل بگیرد به خصوص در میان مساجد نمونه و شاخص، این امر توأم با برکات و منافع بسیاری خواهد بود ضمن اینکه در شکل گیری مراودات فرهنگی میان ملل بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

خورشیدی تصریح کرد: ما به دنبال شکل گیری پیمان اخوت میان مساجد جهان اسلام هستیم که به دنبال آن ائمه جماعات مساجد و فعالان فرهنگی در ارتباط با یکدیگر باشند و به این وسیله شاهد شکل گیری شبکه عظیم توحیدی و ایمانی باشیم.

 

وی در پایان  با تاکید بر این نکته که ما باید این شبکه را به صورت مردمی اداره کنیم و این مساله از دست حاکمیت و حکمرانان خارج است گفت: برای هدایت و سازماندهی این گستره چند میلیونی مساجد نیاز به نقش آفرینی اعضای جامعه ایمانی هستیم.

 

منبع: شبستان