احیاء روضه های خانگی با همت کانون مسجد سلمان فارسی کرمانشاه
احیاء روضه های خانگی با همت کانون مسجد سلمان فارسي کرمانشاه

احیاء روضه های خانگی با همت کانون مسجد سلمان فارسی کرمانشاه

رنجبر گفت:رنجبر، گفت: با همت کانون فرهنگي هنري سلمان فارسي کرمانشاه، مراسم روضه خواني در کوچه ها و محلات سطح شهر کرمانشاه با حضور در منازل خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران برگزار و درحال برگزاری است.
شناسه خبر : 1284123 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۵۵

هادی رنجبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و احیای روضه های خانگی، گفت:از گذشته های دور در ماه محرم این تنها تکیه ها و حسینیه ها نبودند که برای عزای سیدالشهدا سیاه‌پوش می شدند که هر خانه سیاه پوش حسین(ع) بود و شده برای چند روز یا به اندازه یک مجلس روضه خانگی، مجلس عزای سالار شهیدان را برپا می کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی در کرمانشاه افزود : براساس آنچه در روایات نقل شده است امامان ما اولین برگزار کنندگان مجالس روضه در منازلشان بوده اند، سنتی که در تجربه دینی خانواده های ایرانی نقش بسیار پررنگی داشته است. مردم مسلمان در خفا مجالس تعزیه و سوگواری برای ائمه اطهار به خصوص واقعه عاشورای حسینی را برگزار می کردند از این رو روضه های خانگی به کلاس درس و دانشگاهی برای بازآموزی و ترویج فرهنگ دینی تبدیل شده بود.

 

وی خاطر نشان کرد : محافل روضه در نزد معصومین جایگاه ویژه‌ای داشته است، به طور مثال یک‌نفر آمد نزد امام سجاد(علیه‌السلام) و گفت: یابن رسول‌ا… من دوست دارم که شما تشریف بیاورید و در مجلس خیر و شادی پسر من شما حضورداشته باشید، امام فرمود: «به شرطی می‌آیم که روضه امام حسین(علیه‌السلام) خوانده شود». این اهمیت روضه است.

 

رنجبر بابیان اینکه آیین روضه خوانی و عزاداری کوچه و محلات شهر کرمانشاه، با محوریت منازل خانواده های معظم شهدا برگزار می شود، تصریح کرد: با هماهنگی هایی که با مادران و پدران، همسران و فرزندان معظم شهدا به عمل می آید، در هر یک از این روضه های خانگی میهمان یکی از خانواده های گرانقدر شهدا هستیم.

 

پایان پیام/ 712