اجرای سنت گل و گلاب لرستانی‌ها در موکب جوانان بروجرد
اجرای سنت گل و گلاب لرستانی‌ها در موکب جوانان بروجرد

اجرای سنت گل و گلاب لرستانی‌ها در موکب جوانان بروجرد

موکب جوانان بروجرد با برنامه‌های متنوع ازجمله اجرای سنت گل و گلاب خطه لرستان به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.
شناسه خبر : 1283907 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۰

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: مهدی زندی، مدیر موکب «جوانان بروجرد» با بیان فعالیت‌ها وبرنامه های آماده شده در راستای خدمت به زوار اربعین حسینی در این موکب، گفت: خدمات این موکب علاوه بر حوزه فرهنگی، شامل اسکان، پذیرایی، آرایشگری، خیاطی، کفاشی، پزشکی، شهربازی و تعمیر ویلچر می شود.

 

 

 

وی اضافه کرد: موکب جوانان بروجرد از سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با همراهی جمعی از جوانان خوش ذوق بروجرد در مسیر نجف به کربلا در عمود ۱۳۳۷ شروع کرده است.

 

زندی تصریح کرد: از فعالیت های شاخص فرهنگی موکب جوانان بروجرد که پیام رسان سنت اصیل مردمان لرستان در عزاداری سیدالشهدا(ع) است، غرفه گل و گلاب است. فعالیت فرهنگی گل و گلاب این موکب برگرفته از سنت دیرینه مردم لرستان که با ذوق فرهنگی، خادمان موکب تربت و خاک را به گلاب آغشته نموده و خالق جملات و شعارهای عاشورایی بر لباس زائران اربعین می شوند.

 

 

 

 

مدیر موکب جوانان بروجرد گفت: از جمله ایده های خدماتی و فرهنگی جدید این موکب، غرفه مادر و فرزند برای توزیع شیر خشک و پوشک برای خدمت به این دسته از زائران اربعین حسینی است. پذیرایی با بستنی سنتی بروجرد و پشمک که سوغات این شهر نیز است از برنامه های دیگر این موکب برای زائران اربعین به شمار می رود.

 

 

 

یادآور می شود، کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد النبی(ص) بانی برپایی موکب جوانان بروجرد است.

 

پایان پیام/ 9