اجرای سنت گل و گلاب لرستانی‌ها در موکب جوانان بروجرد
اجراي سنت گل و گلاب لرستاني‌ها در موکب جوانان بروجرد
مدیر موکب جوانان بروجرد:

اجرای سنت گل و گلاب لرستانی‌ها در موکب جوانان بروجرد

موکب جوانان بروجرد با برنامه‌هاي متنوع از جمله اجراي سنت گل و گلاب خطه لرستان به زائران اربعين خدمت‌رساني مي‌کند.
شناسه خبر : 50546 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مهدی زندی، مدیر موکب جوانان بروجرد، با بیان فعالیت‌ها وبرنامه های آماده شده در راستای خدمت به زوار اربعین حسینی در این موکب، گفت: خدمات این موکب علاوه حوزه فرهنگی، شامل اسکان، پذیرایی، آرایشگری، خیاطی، کفاشی، پزشکی، شهربازی و تعمیر ویلچراست.

 

وی اضافه کرد: موکب جوانان بروجرد ازسال ۱۳۹۸ فعالیت خود را با همراهی جمعی از جوانان خوش ذوق بروجرد درمسیر نجف به کربلا در عمود ۱۳۳۷ شروع کرده است. ازفعالیت های شاخص فرهنگی موکب جوانان بروجرد که پیام رسان سنت اصیل مردمان لرستان در عزاداری سیدالشهدا علیه السلام نیز می باشد، غرفه گل وگلاب است. فعالیت فرهنگی گل و گلاب این موکب برگرفته ازسنت دیرینه مردم لرستان که با ذوق فرهنگی، خادمان موکب تربت وخاک را به گلاب آغشته نموده و خالق جملات وشعارهای عاشورایی بر لباس زائران اربعین می شوند.

 

مدیر موکب جوانان بروجرد گفت: از جمله ایده های خدماتی و فرهنگی جدید این موکب، غرفه مادر و فرزند برای توزیع شیر خشک و پوشک برای خدمت به این دسته از زائران اربعین حسینی است. پذیرایی با بستنی سنتی بروجرد و پشمک که سوغات این شهر نیز است از برنامه های دیگر این موکب است.

 

یادآور می شود، کانون فرهنگی هنری کمیل مسجد النبی(ص) بانی برپایی موکب جوانان بروجرد ست.