ایمان و تلاش بی وقفه دو عنصر مهم در اعتلای تئاتر مسجدی/ با کار ویترینی نمی‌توان به جایی رسید
ایمان و تلاش بی وقفه دو عنصر مهم در اعتلای تئاتر مسجدی/ با کار ویترینی نمی‌توان به جایی رسید

ایمان و تلاش بی وقفه دو عنصر مهم در اعتلای تئاتر مسجدی/ با کار ویترینی نمی‌توان به جایی رسید

مقدم در آیین اختتامیه مدرسه تئاتر شبستان تهران، گفت: مسير اعتلاي هنر نمايش جز با دو عنصر ميسر نمي‌شود که اولين آن ايمان به معنای پافشاري در مسير درست و دومین مولفه تلاش بي وقفه است، با کار ویترینی نمی‌توان به جایی رسید.
شناسه خبر : 1283419 تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۹:۱۳

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیین اختتامیه دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» امروز (جمعه، ۲۰ مردادماه) با حضور «مهدی مقدم» معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور؛‌ «حسین عالم بخش»، مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و اساتید برتر حوزه تئاتر در سالن شیخ مفید دانشگاه قرآن و حدیث آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ره) برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش: مقدم در ابتدای این مراسم خطاب به بچه های مسجدیِ شرکت کننده در این مدرسه با بیان اینکه شما برای یک هدف مقدس و اعتلای یک مفهوم و گزاره بزرگ تمدنی راه سخت و پر پیچ و خمی را دنبال می کنید؛ گفت: تک تک شما ستاره هایی هستید که شاید کوچک باشید و نتوانید شب تار را روشن کنید اما وقتی در کنار هم قرار بگیرید می توانید شب تار را روشن کنید و اثرگذار باشید.

 

وی ادامه داد: من از همه اساتیدی که شما را در مسیر ستاره شدن به معنای درست کمک کردند تشکر می کنم و اگر نبودند و وارد این عرصه نمی شدند این هنر دینی و انقلابی و تمدن ساز به ما منتقل نمی شد.

 

مقدم تصریح کرد: باید باور کنیم که ادامه این مسیر جز با دو عنصر میسر نمی شود که اولین آن ایمان است ایمان یعنی پافشاری در مسیر درست و حق و نور و انسان الهی باید این نور را درون خود به وجود بیاورد و رشد بدهد تا بتواند به دیگران منتقل کند.

 

معاون فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه عنصر دوم تلاش بی وقفه است؛ خاطرنشان کرد: تمام اساتید در این حوزه با زحمت به این مرحله رسیدند زیرا با کار ویترینی نمی شود به جایی رسید و در این مسیر تلاش بسیار کردند.

 

وی با بیان اینکه شما هنرجویان باید با استمرار در مسیر حتما از نوری که اساتید با خود دارند استفاده کنید؛ گفت: شما نباید فقط از تخصص اساتید بهره ببرید بلکه از نور وجودشان استفاده کنید.

 

گفتنی است، علی استادی؛ بازیگری؛ آرزو افشار؛ بازیگری؛ ساغر لطفی نژاد؛ تئاتر کاغذی؛ حسین عالم بخش؛ کارگردانی؛ نیما بیگلریان؛ نمایش خلاق؛ فدایی حسین؛ نمایش نامه نویسی؛ غبیشاوی؛ بازیگری؛ سیروس کهوری نژاد؛ بازیگری از اساتید این دوره بودند.

 

در سومین و آخرین روز از برگزاری این دوره کارگاهی هنرجویان کلاس تئاتر کاغذی با استادی ساغر لطفی نژاد و بعد از تمرین دوساعته در مراسم اختتامیه به اجرای تئاتر کاغذی و عروسکی با موضوع روایت بخشی از زندگی امام حسین(ع) در سالن شیخ مفید پرداختند.

پایان پیام/ 248