جزییات برپایی هیات دخترانه در گراش/ از تعزیه‌خوانی تا مداحی دختران
جزییات برپایی هیات دخترانه در گراش/ از تعزیه‌خوانی تا مداحی دختران

جزییات برپایی هیات دخترانه در گراش/ از تعزیه‌خوانی تا مداحی دختران

مقتدری از برپایی هیات عزاداری ویژه دختران نونهال و نوجوان به همت کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)» گراش در دهه سوم محرم خبر داد.
شناسه خبر : 1283185 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۶

علی اکبر مقتدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: مراسم عزاداری دهه سوم محرم در کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)» گراش با برگزاری هیات دخترانه و اجرای برنامه های متنوع ویژه دختران نونهال و نوجوان ادامه پیدا می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گراش به تشریح برنامه های این هیات پرداخت و افزود: در این هیات تمام برنامه ها دخترانه است و با مشارکت آنها انجام می شود.

 

وی ادامه داد: از جمله برنامه های این هیات دخترانه تعزیه خوانی و اجرای گروه سرود است که توسط دختران هیاتی به اجرا در می آید.

 

مقتدری نقل قصه های قرآنی و قصه های کربلا را دیگر برنامه های هیات عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین مرثیه خوانی در این هیات نیز توسط دختران انجام می شود.

 

وی گفت: همچنین قرائت زیارت عاشورا و پاسخگویی به شبهات دینی و بیان احکام توسط خانم فقیر از کارشناسان مذهبی دیگر عناوین برنامه های هیات است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گراش در پایان عنوان کرد: این هیات از یکشنبه ۲۲مرداد۱۴۰۲ به مدت پنج روز از ساعت ۱۷:۳۰ در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) شبکه بهداشت میزبان دختران عاشورایی است.

 

پایان پیام/ 691