طرح دعوت از بانوان رهیافته در مدارس خراسان جنوبی اجرایی شود
طرح دعوت از بانوان رهيافته در مدارس خراسان جنوبي اجرايي شود
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی:

طرح دعوت از بانوان رهیافته در مدارس خراسان جنوبی اجرایی شود

حجت الاسلام محقي گفت: آماده هستيم تا در سال تحصيلي جديد از بانوان مسلمان شده با مليت هاي مختلف «رهيافته» جهت حضور در مدارس استان دعوت کنيم تا به بيان تجربيات خود بپردازند.
شناسه خبر : 50467 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان جنوبی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بیرجند به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در دفتر خبر گزاری شبستان خراسان جنوبی حضور یافت و این روز را به خبرنگاران این رسانه تبریک گفت.

حجت الاسلام علی محقی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی در این جلسه عنوان کرد: ستاد کانون های مساجد بخش فرهنگی مساجد را بر عهده دارد و شبکه مردمی آن در کشور بی نظیر است.

وی با بیان اینکه ۲۷ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت دارد، افزود: از این تعداد ۷۰۰ کانون در سطح خراسان جنوبی فعال هستند.

حجت الاسلام محقی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۰ کانون جدید در استان تاسیس شده و روند تاسیس کانون طولانی است و در این زمینه گفتمان های لازم جهت تعیین اهداف و راهبردها صورت گرفته است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به سامانه بچه های مسجد گفت: یکی از بهترین ظرفیت های ستاد، سامانه گزارش گیری بچه های مسجد است که جزو بهترین سامانه های گزارش گیری فعالیت های فرهنگی در سطح کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: این شبکه تعاملی قدرتمند در فضای مجازی در کنار استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان فعالیت دارد.

حجت الاسلام محقی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی به دنبال ایده های فرهنگی ناب هستیم، افزود: کمترین بودجه فرهنگی را داریم اما به دنبال اجرا و پیدا کردن کارهای فرهنگی ناب، کم هزینه و پرصدا هستیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان جنوبی در خصوص قرارگاه اشتغال گفت: بحث تاسیس قرارگاه اشتغال با رویکرد فروش محصولات تولیدی بچه های مسجد و زنان خودسرپرست، بی سرپرست و بدسرپرست در استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به طرح سه میم«منزل، مدرسه و مسجد» عنوان کرد: این طرح بی نظیر و موفق بود که در سال گذشته انجام شد و پیشنهاد داریم که طرح دعوت از بانوان راه یافته به مکتب اهل بیت(ع) را در مدارس به خصوص مدارس دخترانه استان عملیاتی شود.

حجت الاسلام محقی در پایان گفت: آماده هستیم تا در سال تحصیلی جدید از این افراد با ملیت های مختلف جهت حضور در مدارس استان دعوت کنیم تا به بیان تجربیات خود بپردازند.