«رواق کتاب» به روی اهالی مسجد گشوده شود
«رواق کتاب» به روی اهالی مسجد گشوده شود

«رواق کتاب» به روی اهالی مسجد گشوده شود

با رونمایی از پوستر«رواق کتاب»، این طرح به صورت رسمی وارد فاز اجرایی شد.
شناسه خبر : 1282837 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، معرفی کتاب در مسجد، طرحی که توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به منظور گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی میان اهالی مساجد مطرح شد.

 

این ایده در قالب تفاهم نامه میان اداره کل کتابخانه ها و ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارس شکل جدی تری به خود گرفت و سرانجام با رونمایی از پوستر «رواق کتاب»، این طرح به صورت رسمی وارد فاز اجرایی شد.

 

در قالب این برنامه، قرار است اصحاب مسجد با معرفی کتاب به نمازگزاران و ارسال ویدیو به سامانه مسابقات الکترونیکی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در جشنواره «رواق کتاب» شرکت کنند.

 

این پویش ویژه گروه های سنی متفاوت برنامه ریزی شده و عموم نمازگزاران مساجد را شامل می شود؛ بر اساس آنچه در این طرح آمده ، رواق کتاب در سه گروه سنی هفت تا 12 سال ویژه کودکان، 12 تا 18 سال ویژه نوجوانان و بالای 18 سال نیز ویژه بزرگسالان به اجرا در می آید.

 

کمک به استمرار ارتباط میان اهالی مسجد و کتابخانه های عمومی از اهداف این طرح است که مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به آن اشاره می کند. البته فیروزی جذب جوانان به کتابخانه های عمومی را هدف اصلی رواق کتاب می داند که با توجه به وجود 34 کتابخانه عمومی در مساجد، رسیدن به این مهم دور از انتظار نیست.

 

با گشوده شدن درب رواق کتاب بر روی اهالی مسجد تا 15 شهریور این فرصت برای آنها مهیا شده تا مسجدی های ضمن اجرای طرح و ارسال ویدیو، در این پویش سهیم شوند.

 

پایان پیام/ 691