رسم جالب اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برای اربعین
رسم جالب اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برای اربعین

رسم جالب اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برای اربعین

اهالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) مسیر یک کیلومتری مسجد تا امام‌زاده ابراهیم بابلسر را در روز اربعین قدمگاه دوست‌داران و محبان سیدالشهدا(ع) می‌کنند؛ بچه‌های مسجد نیز با برپایی موکب فضای پیاده‌روی اربعین در عراق را برای حاضران ایجاد می‌کنند.
شناسه خبر : 1282808 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۰

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام هادی تقی پور مرزونی امام محله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان بابلسر از توابع استان مازندران 16 سالی می شود که در کسوت تبلیغ دین و نشر معارف اهل بیت(ع) فعالیت می کند و سه سالی است که در این مسجد و محله مشغول خدمت رسانی به مردم است.

 

این امام محله با شروع فصل تعطیلی مدارس اقدام به برگزاری کلاس های اوقات فراغت برای دانش آموزان کرده و در این کلاس ها قرآن و احکام به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد؛ البته در کنار برنامه های آموزشی برنامه های تفریحی و ورزشی را نیز برای بچه ها تدارک دیده است.

 

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) با شروع ماه محرم الحرام میزبان برنامه های عزاداری و سوگواری سالار شهیدان(ع) می شود و هر شب نیز اهالی بانی مجالس حسینی می شوند و این برنامه ها به صورت مستمر تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد.

 

هر چند پس از عاشورای حسینی برنامه های عزاداری به ظاهر کم رونق می شوند اما اهالی این محله با هدایت و راهبری امام مسجد خود را برای ایام اربعین آماده می کنند؛ برخی از اهالی از چند روز مانده به اربعین خود را به کربلا و مسیر پیاده روی می رسانند و در خیل زائران مسیر بهشت قدم می زنند و حتی برخی از مردم بانی می شوند تا کسانی که قدرت مالی کمتری دارند از این زیارت جا نمانند.

 

اغلب زائران حضرت سیدالشهدا(ع) یک هفته مانده به اربعین بر می گردند تا حال و هوای اربعین و پیاده روی با صفایش را در محل خود زنده کنند و مسیر راه کربلا را برای جاماندگانی که نتوانسته اند خود را به کربلا برسانند، تا محله خود بکشانند.

 

اهالی محله در روز اربعین حسینی مسیر یک کیلومتری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تا امامزاده ابراهیم بابلسر را قدمگاه دوستداران و محبان سیدالشهدا(ع) می کنند و موکب‌داران نیز از زائران از راه دور امام حسین(ع) پذیرایی می کنند. بچه های مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نیز هر ساله در این مسیر چندین موکب راه اندازی و خود را در ثواب خدمت به عزاداران و جاماندگان اربعین شریک می کنند.

 

البته که برنامه های عزاداری شهدای کربلا با اربعین به پایان نمی رسد و از اربعین تا شهادت امام رضا(ع) نیز هر شب برنامه های ویژه عزاداری و سینه زنی ادامه پیدا می کند.

پایان پیام/ 9