نماز جمعه همواره در همراه کردن مردم با نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشته است
نماز جمعه همواره در همراه کردن مردم با نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشته است

نماز جمعه همواره در همراه کردن مردم با نظام جمهوری اسلامی نقش کلیدی داشته است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: در طول بیش از ۴۰ سالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمت نماز جمعه برخوردار بوده همه نقش کلیدی نماز جمعه را در همراه کردن مردم با دولت‌ و نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در کمک های مومنانه و در صحنه های مختلف نظام دیده ایم
شناسه خبر : 1282594 تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست شورای اداری شهرستان جیرفت با موضوع نماز جمعه و با حضور اعضای این شورا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.
حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، ضمن تسلیت شهادت امام حسین (ع) و شهدای کربلا، گفت: امسال مردم سراسر کشور در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) سنگ تمام گذاشتند و مردم شهرستان جیرفت نیز علی رغم گرمای بسیار زیاد هوا با حضور پرشور خود در این مراسم بار دیگر ولایتمداری و عشق و ارادت خود را به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) اثبات کردند.
امام جمعه جیرفت افزود: حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) بیانگر اثبات این سخن پیامبر اکرم (ص) بود که فرمودند؛ برای شهادت امام حسین (ع) در قلب مومنین حرارتی ایجاد شده که هیچ وقت خاموش و سرد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچ چیزی مانع برپایی این عزاداری ها و عرض ارادت ها به ساخت مقدس امام حسین (ع) نخواهد شد، ابراز کرد: امسال دشمن با تمام توان و امکانات خود وارد میدان شده بود تا مردم عزاداری نکنند، لباس سیاه به تن نکنند، نذری ندهند، نذری نخورند اما ملت با بصیرت در این عزاداری ها به آنها پاسخ نفی دادند.
حجت الاسلام تارم یادآور شد: اجتماع هیئات مذهبی در روز ششم محرم بسیار باشکوه برگزار شد و به نظر کارشناسان صدا و سیمای مرکز کرمان این اجتماع عزاداران شهرستان جیرفت بعد از بم و انار رتبه سوم استان را کسب کرد که جای تقدیر و تشکر از مردم، هیئات مذهبی و کسانی که مقدمات این گردهمایی را فراهم کردند، دارد.
امام جمعه جیرفت با اشاره به این که جلسه شورای اداری با محوریت نماز جمعه تشکیل شده، عنوان کرد: پنجم مرداد ماه سالروز اولین اقامه نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به امامت آیت الله طالقانی است.
وی ادامه داد: از آنجایی که امسال سالروز اقامه اولین نماز جمعه همزمان با تاسوعای حسینی بود بنابراین جلسه شورای اداری با موضوع نماز جمعه امروز تشکیل شد.
حجت الاسلام تارم با بیان اینکه جایگاه نماز جمعه بر کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: در طول بیش از ۴۰ سالی که نظام مقدس جمهوری اسلامی از نعمت نماز جمعه برخوردار بوده همه ما نقش نماز جمعه را در همراه کردن مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشارکت در کمک های مومنانه، در همراه کردن مردم برای کمک به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور آنها در صحنه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی مثل راهپیمایی های ۲۲ بهمن، ۹ دی و انتخابات دیده ایم.
امام جمعه جیرفت با اشاره به این که فضای کشور بعد از این یک فضای انتخاباتی خواهد بود، تصریح کرد: نماز جمعه در ترغیب و تشویق مردم به حضور پرشور در انتخابات نقش درجه اول را دارا است.
وی بیان کرد: همه کسانی که حائز شرایط کاندیدای انتخابات هستند ثبت نام کنند و با حضور در این آزمون بر شور و حرارت بیشتر انتخابات بیفزایند، قطعا مردم هم هر آنچه که تصمیم بگیرند و انتخاب می کنند، مورد حمایت همگان خواهد بود.
حجت الاسلام تارم نقش نماز جمعه در ۸ سال دفاع مقدس را نقش کلیدی دانست و افزود: رزمندگان اسلام و بخشی از این رزمندگان که شهدای ما هستند همگی بچه های مسجد و نماز جمعه بودند.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه غالب اعزام رزمندگان به جبهه ها از نماز جمعه و مساجد ما بود، خاطرنشان کرد: پس از ۸ سال دفاع مقدس نقش نماز جمعه در همه مسائل اجتماعی، اقتصادی، آگاه کردن مردم، شور و نشاط اجتماعی، و تزریق مسائل فرهنگی، مذهبی و مسائل روز، نقش مهم و کلیدی بوده است.
وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری همواره بر نماز جمعه تاکید دارند و می فرمایند؛ نماز جمعه قطب فرهنگی کشور است و امام امت (رضوان الله تعالی علیه) نیز می فرمودند؛ نماز جمعه در راس امور است.
حجت الاسلام تارم ادامه داد: همچنین امام راحل می فرمودند؛ از برکات خداوند متعال بر نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز جمعه است و براساس این نماز جمعه کارکردهای بسیاری در طول ۴ دهه انقلاب اسلامی داشته است.
امام جمعه جیرفت با اشاره به این که شهدای عزیزی از ستاد نماز جمعه، ائمه جمعه و محراب تقدیم انقلاب اسلامی شده است، اظهار کرد: دشمن به سراغ امامان جمعه مثل آیت الله صدوقی و آیت الله دستغیب آمد و آنها را به شهادت رساند که این اقدام دشمن نشان از تاثیر و نقش بی نظیر نماز جمعه دارد.
وی تصریح کرد: دشمن همواره سعی کرده با شهادت ها و ایجاد رعب و وحشت ها مردم را از حضور در نماز جمعه منصرف کند و یا حضور آنها را کمرنگ کند اما مردم با بصیرت ما همیشه بر خلاف خواسته دشمن تصمیم گرفته اند و بعد از این هم تصمیم خواهند گرفت.
حجت الاسلام تارم بیان کرد: انتظار می رود حضور اعضای شورای اداری شهرستان در نماز جمعه پررنگ تر شود و مسئولین با حضور در میزهای خدمتی که در نماز جمعه برپا می شود، پاسخگوی مشکلات مردم باشند.
امام جمعه جیرفت افزود: از آنجایی که دسترسی مردم در نماز جمعه به مسئولین راحت تر و آسانتر و بدون تشریفات اداری است بنابراین می توانند مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی بیان کنند.
وی با بیان اینکه امور مساجد ما باید یک بازنگری شوند، اظهار کرد: این بازنگری و تهیه اسناد توسط مسئولین مربوطه تهیه می شود و پس از تحقق این مهم ما باید شاهد یک تحویل در هیئت امنای مساجد و حضور پررنگ مردم، نوجوانان و جوانان در مساجد پررنگ تر باشیم.
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: برای این که بتوانیم در مقابل نقشه های شوم دشمن به ویژه شبیه خون و تهاجم فرهنگی مقاوم باشیم و ایستادگی کنیم، چاره ای جزء استفاده از نماز نداریم.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: در اغتشاشات پاییز سال گذشته برای همه ثابت شد اکثر کسانی که به هر دلیل فریب خورده بودند و به خیابان ها آمدند و در اغتشاشات شرکت کردند اهل مسجد و نماز نبودند و با آموزش های دینی بیگانه بودند.
وی با بیان اینکه آموزش های دینی و آشنا کردن مردم با دین نماز و معنویت برای همگان مفید است، ابراز کرد: هزینه هایی زیادی که در مقابل بسیاری از حوادث اجتماعی می شود با توجه ویژه به مساجد، نماز جماعت و معنویت مردم، قطعا این هزینه ها کاهش می یابد.
حجت الاسلام تارم عنوان کرد: هر چه جامعه ما، جامعه ای سالم تر، معنوی تر و دیندار تر باشد به دنبال آن تعهد بیشتر خواهد بود و در نتیجه ما شاهد ناهنجاری های اجتماعی کمتر خواهیم بود.
امام جمعه جیرفت تاکید کرد: راه حل اصلی همه این ناهنجاری های اجتماعی و امثال آشوب ها، دیندار و متدین کردن مردم است و در این زمینه مساجد بهترین کانون هستند.
وی ادامه داد: آشنا کردن مردم با مساجد، نماز جماعت و حضور به موقع در نماز جماعت می تواند تحولی در کاهش آسیب های جامعه ایجاد کند.
حجت الاسلام تارم ضمن تشکر از نهادهای امنیتی و نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان جیرفت، بیان کرد: نظم و امنیتی که همواره شاهد آن هستیم و به ویژه در دهه اول محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) شاهد آن بودیم نتیجه هوشیاری، بیداری و اشراف خوب اطلاعاتی این عزیزان بود که ما توانستیم در یک محیط امن در کمال آسایش و آرامش عزاداری کنیم.
امام جمعه جیرفت تصریح کرد: حضور پرشور مردم در مراسم عزاداری دهه اول محرم تو دهنی محکمی به بدخواهان و کسانی بود که فراخوان دادند در عزاداری ها شرکت نکنید و لباس مشکی نپوشید، ان شاءالله باز هم این امت و مردم شهید پرور و ولایتمدار جیرفت با حضور در مراسم محرم و صفر بار دیگر تو دهنی محکمتری خواهند زد و عشق و ارادت و علاقه خودشان را به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) بیش از پیش اثبات خواهند کرد.

پایان پیام/ 586