نخستین موکب بین‌المللی کانون‌های مساجد در اربعین با حضور نخبگانی از کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌شود
نخستین موکب بین‌المللی کانون‌های مساجد در اربعین با حضور نخبگانی از کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌شود

نخستین موکب بین‌المللی کانون‌های مساجد در اربعین با حضور نخبگانی از کشورهای مختلف راه‌اندازی می‌شود

خورشیدی از راه‌اندازی اولین موکب بین‌المللی کانون‌های مساجد در مراسم پیاده روی اربعین حسینی ۱۴۰۲، گفت: این موکب با حضور ۴۰ نخبه از کشور‌های مختلف آماده ارائه خدمات فرهنگی، پزشکی و مذهبی به زائران اربعین حسینی است.
شناسه خبر : 1282508 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، «امیرحسین خورشیدی»، مسئول قرارگاه ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در نشست هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری فعال در کنگره عظیم اربعین حسینی با اشاره به خدمات مواکب این کانون‌ها در ایام اربعین، گفت: خدمت به زائرانی که از همسایگان شرق کشور وارد ایران می‌شوند، برپایی قرارگاه‌های داخلی ویژه زائران ایرانی عتبات و نیز برپایی مواکبی در عراق توسط کانون‌های مساجد در ایام اربعین انجام می‌شود.



وی بیان کرد: آنچه که باید در مراسم پیاده روی اربعین حسینی مورد توجه قرار دهیم، تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق تمدن نوین اسلامی است و اربعین امسال نیز باید زمینه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را فراهم کند و بستری باشد برای ظهور.



مسئول قرارگاه ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل ستاد کانون‌های مساجد کشور ادامه داد: وظیفه موکب‌داران کانون‌های مساجد تنها خدمت‌رسانی به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) نیست بلکه باید آن‌ها نگاه وسیعی داشته باشند و این نگاه باید همان نگاه امام خمینی (ره) که می‌فرمودند باید امت واحده را مد نظر قرار دهیم، باشد.



خورشیدی با اشاره به لزوم اهتمام مواکب کانون‌های مساجد به مسأله امت واحده، گفت: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که باید چه کار‌هایی انجام دهیم که در مراسم اربعین حسینی قرابت‌های فرهنگی امت اسلام لحاظ شود.



وی افزود: ضمن اینکه اعضای کانون‌های مساجد در این مراسم باید نسبت به گسترش اخوت و ارتباط مساجد کشور‌های جهان اسلام اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چراکه اگر کانون‌های مساجد از این ظرفیت برای نزدیک کردن امت اسلام بهره ببرند، جریان‌سازی عظیمی شکل می‌گیرد؛ بنابراین در اربعین حسینی مراودات با کشور‌های اسلامی باید توسعه یابد.



وی با اشاره به اینکه ادبیات ظهور مسجدمحور است، تصریح کرد: محل زندگی، محل ظهور، حکمرانی حضرت مهدی (عج) در مسجد است؛ بنابراین، مساجد ظرفیت بالایی دارند که باید در اربعین مورد توجه قرار گیرد و ستاد کانون‌های مساجد نیز در این زمینه وظیفه تسهیل‌گری دارند.



مسئول قرارگاه ارتباطات و همکاری‌های بین‌الملل ستاد کانون‌های مساجد کشور در ادامه گفت: امسال برای اولین بار کانون‌های مساجد در مراسم پیاده روی اربعین موکب بین‌المللی راه‌اندازی می‌کنند و این موکب با حضور ۴۰ نقطه از کشور‌های جهان تشکیل و در آن خدمات فرهنگی، پزشکی و مذهبی به زائران ارایه می‌شود.



بنا بر این گزارش، در ادامه این هم‌اندیشی، مهدی مقدم، معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اعلام آمادگی این ستاد برای ارایه خدمات فرهنگی و هنری به مواکب کانون‌های مساجد خبر داد و افزود: کانون‌هایی که در مراسم اربعین حسینی برنامه‌های فرهنگی هنری دارند، می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.


 

پایان پیام/ 40