فاصله گرفتن هنر از مسجد باعث بروز مشکلات مختلفی در جامعه می شود
فاصله گرفتن هنر از مسجد باعث بروز مشکلات مختلفي در جامعه مي شود
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

فاصله گرفتن هنر از مسجد باعث بروز مشکلات مختلفی در جامعه می شود

آيت الله شعباني در نخستين جلسه شوراي هماهنگي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان، گفت: فاصله گرفتن هنر از مسجد به عنوان يک مرکزيت و تفکر، باعث شده با برخي مشکلات مواجه شويم.
شناسه خبر : 50214 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، آیت االله حبیب الله شعبانی موثق، نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در نخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان که امروز (شنبه، 14 مرداد) با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در استانداری همدان برگزار شد، گفت: در بحث مسجد دو سال پیش شورای عالی مساجد تشکیل و طی آن، اساسنامه و آیین نامه ای مصوب شد. در آن ایین نامه مقرر شد که مدیر کانون فرهنگی هنری به عنوان شخص حقوقی و عضو مسجد باشد و در کنار امام جماعت می تواند امور فرهنگی را رونق و انسجام دهد.

 

آيت الله شعباني افزود: فاصله گرفتن هنر از مسجد به عنوان يک مرکزيت و تفکر، باعث شده با برخي مشکلات مواجه شويم.

 

سند تحول بنیادی در امور فرهنگی نسخه شفا بخش است

در ادامه این جلسه، حمیدرضاحاج بابایی به سند تحول بنیادی اشاره کرد و گفت: سند تحول بنیادی در امور فرهنگی نسخه شفا بخش است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در امور فرهنگی باید تمام ادارات و ارگان ها پای کار بیایند، افزود: نقش امام جماعت این است که به مدرسه برود و دانش آموزان را انتخاب کند و به مسجد بیاورد تا به این صورت، مسجد متحول شود.

 

وی با بیان اینکه باید بین مسجد و مدرسه پلی زده شود، ابراز کرد: به قول مقام معظم رهبری این یک نسخه شفابخش است.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد بسیار موثر هستند

حاج بابایی بیان کرد: باید کار جدی انجام دهیم. کانون های فرهنگی هنری مساجد در توسعه فرهنگ دینی و انقلابی بسیار موثر هستند و باید تلاش های خود را برای ارتقای فرهنگی جامعه انجام دهند.

 

حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در ادامه این جلسه، گفت: ما پتانسیل بسیار خوبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد داریم که با حمایت و توجه مسئولین کانون ها رشد خوبی خواهند داشت.