نشست های فرهنگی با هدف پیگیری درخواست تأسیس کانون در مانه و سملقان
نشست هاي فرهنگي با هدف پيگيري درخواست تأسيس کانون در مانه و سملقان

نشست های فرهنگی با هدف پیگیری درخواست تأسیس کانون در مانه و سملقان

نشست بررسي فرهنگي با هدف پي گيري درخواست تأسيس کانون فرهنگي هنري در چهار مسجد روستايي شهرستان مانه و سلمقان برگزار شد.
شناسه خبر : 50200 تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از خراسان شمالی؛ کارشناسان  حوزه ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با حضور در سه روستای شهرستان مانه و سملقان  روند تاسیس کانون در مساجد این سه روستا را بررسی و ارزیابی کردند.

 

«امین درتومی»، کارشناس مسئول و نیز «امین عاملی پور» کارشناس حوزه ساماندهی و شبکه سازی ستاد استانی، در مساجد روستاهای کریک، بازاره قارناس و  کشک آباد حضور پیدا کردندو در خصوص پی گیری درخواست تأسیس کانون در این روستاها با ارکان مساجد روستاهای نامبرده، نشست کارشناسی و فرهنگی برگزار کردند.

 

این نشست ها در مسجد شهدای کشک آباد با نام پیشنهادی کانون فرهنگی هنری حضرت حجت عجل الله تعالی فرج الشریف، مساجد امام حسن علیه السلام و جامع در روستای بازاره قارناس و نیز مسجد جامع روستای کریک با نام پیشنهادی کانون شهدای کریک، برگزار شد.

 

پیش از این نیز نشست هایی با هدف پی گیری درخواست تاسیس کانون در روستاهای اسفراین انجام گرفته است.

 

ارائه راهکارهای فرهنگی با هدف اثر بخشی محوریت نقش مسجد واهالی مسجد در ارتقاء فرهنگی و اجتماعی مناطق به ویژه مناطق روستایی نیز می توان از جمله دیگر اهداف انجام این بازدید ها و برگزاری نشست های فرهنگی مذکور با ارکان مساجد نیز عنوان کرد.

 

هم اکنون  385 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان خراسان شمالی فعال و  در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

 

پایان/